کوچینگ و بازخورد؛ دو مورد قدرتمندی که بهره وری و نگهداشت را تسریع می کند

کوچینگ

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

مربیگری و بازخورد ابزارهای متفاوت اما قدرتمندی هستند که باید بخشی از هر محیط کاری باشند. در دنیای جدید کار، کوچینگ طیف وسیعی از مزایای قدرتمند را به همراه دارد. هنگامی که کارمندان کوچ میشوند، مطالعات نشان می دهد که ۷۰٪ عملکرد و روابط خود را بهبود می بخشند، ارتباطات بهتری پیدا می کنند و اعتماد به نفس آنها افزایش می یابد. علاوه بر این، تحقیقات مؤسسه سرمایه انسانی نشان داد که ۵۱ درصد از سازمان‌ها با فرهنگ کوچینگ قوی، درآمد بیشتری نسبت به همتایان خود گزارش می‌دهند و تقریباً دو سوم از کارکنان آنها، خود را بسیار متعهد ارزیابی می‌کنند.

نرخ بازگشت سرمایه (ROI) برای مربیگری بالا است. مطالعه مشتریان بین المللی کوچینگ  فدراسیون جهانی کوچینگ (ICF)  نشان داد که تقریباً ۹۰ درصد از سازمان های مورد بررسی سرمایه گذاری اولیه خود را پس گرفتند، ۲۸ درصد بازده بازگشت سرمایه بین ۱۰ تا ۴۹ برابر سرمایه گذاری خود را مشاهده کردند و ۱۹ درصد نیز بازگشت سرمایه ۵۰ برابر خود را نشان دادند. دریافت کنندگان کوچینگ نیز سود می برند – ۹۹٪ افراد و شرکت هایی که یک کوچ استخدام می کنند “راضی یا بسیار راضی هستند” و ۹۶٪ می گویند که این روند را تکرار می کنند.

در حالی که اصطلاح “مربیگری یا کوچینگ” اغلب با آموزش، راهنمایی یا مشاوره اشتباه گرفته می شود، کوچینگ واقعی در مورد حمایت از افراد در دستیابی به قدرت های بالقوه آنهاست: این مثبت و رو به جلو است. کوچینگ شامل بازخورد صادقانه و مسئولیت پذیری و همچنین استراتژی هایی برای کمک به افراد برای غلبه بر موانع برای دستیابی به عملکرد بهتر است.

راه های زیادی برای ایجاد فرهنگ کوچینگ وجود دارد. یک راه این است که از تخصص موجود در سازمان استفاده کنید. برخی از ابزارها می توانند ساختار و فرآیندی را برای کوچینگ در سراسر سازمان ایجاد کنند و برخی دیگر از تخصیص های ویدئویی برای تقویت کوچینگ و بازخورد استفاده می کنند. گزینه دیگر این است که یک کوچ برای حمایت از نیروی کار خود استخدام کنید.

شاید قدرتمندترین و مقرون به صرفه ترین گزینه شما آموزش مدیرانتان باشد. مدیران تاثیرگذارترین رابطه ای هستند که هر یک از کارمندان شما در سازمان تان خواهند داشت. آنها تجربه روزمره را ایجاد می کنند و ارزش ها و مأموریت سازمان شما را زنده یا تضعیف می کنند. در واقع، مدیران ۷۰ درصد در تعامل با کارکنان هستند و ۸۴ درصد از کارکنان می گویند که مدیران ضعیف استرس غیرضروری زیادی ایجاد می کنند. علاوه بر این، نیمی از کارکنان احساس می‌کنند که اگر رئیس‌شان آموزش صحیح ببیند، عملکردشان بهبود می‌یابد.

کوچینگ واقعی در مورد حمایت از افراد در دستیابی به پتانسیل آنها است.

هنگامی که آموزش صحیح داده شود، مدیران نه تنها بهبود می یابند، بلکه می توانند به “چاشنی مخفی” تبدیل شوند که یک سازمان خوب را به یک سازمان عالی تبدیل کنند. تحقیقات گالوپ نشان می‌دهد که مدیران خوب بهره‌وری و مشارکت تیم‌های خود را افزایش می‌دهند و عملکردهای برتر جدید را جذب می‌کنند.

بدون شک، آموزش مدیران تاثیرگذارترین سرمایه آموزشی شماست، به خصوص زمانی که به مدیران آموزش می دهید که چگونه دیگران را به طور موثر راهنمایی کنند. دو سبک اصلی مربیگری وجود دارد که همه مدیران باید از آنها استفاده کنند: مهارت و شفافیت. قرار است هر دو نوع با هم استفاده شوند، مانند ترازو، تغییر درصدها برای مطابقت با مرحله توسعه حرفه ای کارکنان.

کوچینگ مهارتی عمدتاً دستوری است زیرا مدیر دانش و تجربه خود را از طریق یک سری جلسات آموزشی و مکالمه منتقل می کند. در حالی که کوچینگ شفافیت به افراد کمک می کند تا از خرد خود برای حل مشکلات بهره ببرند. برای کارمندان باتجربه‌تر که جلسات را با یک برنامه عمل ترک می‌کنند ایده‌آل است، که اغلب با «آها! انرژی میگیرند

مدیران می توانند در هنگام مربیگری مهارت از چندین ابزار از جمله آموزش یا جلسات آموزشی استفاده کنند. نمایش و فرصت ها برای یادگیری مشاهده ای؛ اهداف SMART؛ شناخت و پاداش مناسب؛ و تمرین با بازخورد.

دکتر آندرس اریکسون، نویسنده کتاب «اوج: اسرار علم جدید تخصص»، عملکردهای اوج رشته‌های مختلف را مورد مطالعه قرار داد. تحقیقات او نشان می‌دهد که فقط وقت گذاشتن نیست که تسلط ایجاد می‌کند، بلکه نوع درست تمرین است. او سه سطح را مشخص کرد:

تمرین ساده لوحانه یا بی فکر هیچ هدف یا بازخورد خاصی ندارد. این فقط تلاش و امید کورکورانه است.

تمرین هدفمند دارای اهداف کاملاً تعریف شده و اهداف روشن است، برنامه‌ای از گام‌های کوچک برای دستیابی به آن اهداف، بازخورد داخلی برای دانستن زمان خارج شدن از مسیر و تلاش مداوم در خارج از منطقه راحتی فعلی.

تمرین عمدی، تمرین هدفمندی است که با راهنمایی یک مربی خبره که بازخوردی را ارائه می دهد که منجر به توسعه خود نظارتی داخلی می شود.

بنابراین، ترکیب ایده آل تمرین به همراه مربیگری است زیرا بازخورد به ما امکان می دهد سطح مهارت خود را محک زده و تنظیمات لازم را برای بهبود انجام دهیم. هدف رویدادهای آموزشی باید آموزش مهارت‌های جدید به مدیران و کارکنان و همچنین ارائه فرآیندی روشن برای تمرین عمدی و مربیگری مؤثر باشد.

علاوه بر مربیگری، مدیران از آموزش در مورد چگونگی و زمان ارائه بازخورد مناسب نیز بهره مند می شوند. هنگامی که آنها اشتباه می کنند، سازمان شما احتمالاً با عدم مشارکت و جابجایی دست و پنجه نرم می کند.

مطالعه گالوپ نشان داد که کیفیت بازخورد مدیران به طور مستقیم با مشارکت کارکنان و همچنین جابجایی افراد مرتبط است. آنها دریافتند که بازخورد مدیران می تواند در کارکنان احساسات منفی (مانند احساس انتقاد، بی انگیزگی، ناامیدی یا افسردگی) یا احساسات مثبت (مثل الهام گرفتن برای بهبود یا روشن کردن دانستن اینکه چگونه کارشان را بهتر انجام دهند) ایجاد می کند.

تأثیر بسیار واضح بود: از بین آن دسته از کارمندانی که پس از بازخورد احساسات منفی داشتند، ۸۹٪ به طور فعال درگیر نبودند یا کلا درگیر نبودند. علاوه بر این، ۲۹ درصد به طور فعال به دنبال کار و ۵۰ درصد دیگر به طور منفعلانه به دنبال کار بودند. این را با گروه دارای احساسات مثبت مقایسه کنید: ۵۸٪ اصلاً نگاه نمی کردند و فقط ۳.۶٪ فعالانه نگاه می کردند. این فقط یک تقسیم بین کارمندان با عملکرد بالا و پایین نبود – اکثر مردم می‌خواهند زمانی که در انجام این کار از آنها حمایت می‌شود، پیشرفت کنند و قدردانی کنند.

حتی بازخوردهای سختی که شنیدن آنها سخت است به کارمندان کمک کند تا پیشرفت کنند و آنها را تشویق کند که بخواهند بهتر شوند. گالوپ همچنین دریافت که کارمندانی که به شدت موافق هستند که مدیرشان آنها را برای عملکردشان مسئول می‌داند، ۲.۵ برابر بیشتر احتمال دارد که مشغول به کار شوند.

با توجه به تأثیری که استعفای بزرگ بر هر صنعتی می‌گذارد، آموزش مدیران در مورد نحوه کوچینگ و ارائه بازخورد مؤثر می‌تواند به انواع روش‌ها جواب دهد. فرهنگ کوچینگ بر کمک به افراد برای دستیابی و دستیابی به پتانسیل‌های بالقوه‌شان تمرکز می‌کند و با انجام این کار، نیروی کار توانمندتر، متعهدتر و پاسخگوتر ایجاد می‌کند – نیرویی که نتایج خارق‌العاده‌ای را به دنبال دارد.

بدون شک، آموزش مدیر تنها تاثیرگذارترین سرمایه آموزشی شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *