گوگل به‌زودی حساب‌هایی را که دو سال از آن‌ها استفاده نشده است، حذف خواهد کرد

گوگل

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا به نقل از دیجیاتو، گوگل اعلام کرده که خط‌مشی مربوط به حساب‌های غیرفعال خود را به‌روزرسانی کرده است و قصد دارد حساب‌هایی را که حداقل دو سال غیرفعال بوده‌اند، حذف کند.

غول موتور جستجو در پست مربوط به حذف حساب‌های قدیمی گوگل توضیح می‌دهد این دسته از حساب‌ها که برای مدت طولانی استفاده نشده‌اند، به‌دلیل استفاده از رمزهای عبور قدیمی‌تر و ساده‌تر و همچنین عدم وجود احراز هویت دو‌مرحله‌ای، بیشتر در معرض خطر قرار می‌گیرند.

روند حذف حساب‌های قدیمی و غیرفعال گوگل

بنابراین از دسامبر 2023، هر حسابی که برای دو سال غیرفعال بوده است، ایمیلی دریافت خواهد کرد که به آن هشدار می‌دهد اگر ظرف 60 روز وارد سیستم نشود، غیرفعال خواهد شد. پس از غیرفعال‌شدن، کاربران 60 روز دیگر نیز فرصت خواهند داشت تا قبل از اینکه غول فناوری آن را برای همیشه حذف کند، وارد حساب خود شوند یا از آن استفاده کنند.

بنابراین اگر حداقل دو سال از حساب خود استفاده نکرده یا وارد آن نشده باشید، گوگل ممکن است حساب و محتویات مربوط به آن را که شامل جیمیل، Google Photos و سایر ابزارهای گوگل می‌شود، حذف کند.

همچنین باید اشاره کرد که این خط‌مشی برای حساب‌های شخصی گوگل اعمال می‌شود و ظاهراً حساب‌های ایجادشده برای کسب‌و‌کارها را شامل نمی‌شود.

حساب‌هایی که پس از ساخته‌شدن استفاده نشده‌اند، اولین مواردی خواهند بود که حذف می‌شوند و گو‌گل به آدرس ایمیل حساب و همچنین ایمیل بازیابی آن اعلان‌های متعددی را ارسال خواهد کرد. غول فناوری توصیه می‌کند که برای فعال نگه‌داشتن حساب خود، حداقل هر دو سال یک بار باید وارد حساب کاربری خود شوید و حساب هر فردی که اخیراً وارد حساب کاربری خود شده یا از سرویس‌های آن استفاده کرده است، فعال در نظر گرفته می‌شود و حذف نخواهد شد.

فعالیت‌هایی که باعث می‌شود حساب شما فعال در نظر گرفته شود، شامل خواندن یا ارسال ایمیل، استفاده از Google Drive، تماشای ویدیوهای یوتیوب، دانلود برنامه از طریق Google Play، استفاده از موتور جستجوی گوگل یا استفاده از حساب برای ورود به سیستم می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *