۲۰۷۹ طرح اشتغال روستایی قزوین برای تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند

اشتغال روستایی

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: ۲ هزار و ۷۹ طرح اشتغال پایدار روستایی استان به بانک‌های عامل معرفی و تاکنون ۳۰۴ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است.

«محمد مهدی رحیمی نیارکی»،افزود: سرانه اشتغال در تسهیلات اشتغال پایدار روستایی ۲۵۰ میلیون تومان است و این تسهیلات به اغلب مشاغل و رسته های تولیدی تعلق می گیرد.

وی گفت: تا به امروز پنج مرحله اعتبار در تسهیلات اشتغال روستایی برای استان در نظر گرفته شده و ۲ هزار و ۱۲۴ طرح از طریق دستگاه های اجرایی به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان معرفی شده است.
رحیمی نیارکی افزود: از این تعداد، ۲ هزار و ۷۹ طرح به بانک های عامل استان معرفی و رقمی بالغ بر ۳۰۴ میلیارد تومان به آنها پرداخت شده است.

این مسوول اضافه کرد: در حال حاضر ۱۹۶ میلیارد تومان اعتبار تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در استان موجود است که اگر به صورت هوشمند و هدفمند پرداخت شود مجددا این رقم را در مرحله ششم برای استان دریافت خواهیم کرد.

رحیمی نیارکی با اشاره به فرایند دریافت این تسهیلات، افزود:روستاییان با توجه به مجوز و نوع فعالیت خود به دستگاه اجرایی مربوط از قبیل جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی مراجعه می کنند و بعد از بررسی و بازبینی اولیه در دستگاه مربوط برای دریافت تسهیلات به کمیته فنی مستقر در اداره کار استان معرفی و بعد از تایید به بانک عامل ارجاع می شوند.

این مسوول افزود: بازپرداخت این تسهیلات پنج ساله است و دوسال هم میزان مشارکت و تنفس دارد و شیوه نامه هایی برای نظارت و راستی آزمایی تسهیلات پرداختی تعریف شده است.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین درخصوص سابقه پرداخت این تسهیلات، افزود: قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در سال ۱۳۹۶ به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: جامعه هدف ما در این حوزه کسب و کارها و بنگاه های اقتصادی ایجادی و توسعه‌ای در روستاها، نواحی صنعتی روستایی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت است.

رحیمی نیارکی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این قانون تثبیت جمعیت روستاها، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، ایجاد رونق اقتصادی در روستاها، تقویت اقتصاد روستاها و ایجاد اشتغال در روستاها مبتنی بر زیست بوم اشتغال استان است که امیدواریم اجرای آن منجر به کاهش شکاف طبقاتی در شهرها و روستاها شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *