مجتبی محمدی: محدودیت اعطای تسهیلات به کارآفرینان حوزه اشتغال زندانیان وجود ندارد

اعطای تسهیلات

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی – تربیتی آذربایجان غربی گفت: محدودیت در اعطای تسهیلات به کارآفرین حوزه اشتغال زندانیان وجود ندارد و مشوق بسیار خوبی از طرف دولت برای آنها در نظر گرفته شده است.

 مجتبی محمدی روز چهارشنبه در جلسه بررسی و ایجاد اشتغال و حرفه‌ای آموزی زندانیان مهاباد افزود: اعطای تسهیلات قرض الحسنه کم بهره از طرف صندوق کارآفرینی امید، کمیته امداد و همچنین سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی – تربیتی برای کمک به اشتغال زندانیان در نظر گرفته شده و از این بابت محدودیت نداریم.

وی ادامه داد: همچنین مشوق‌هایی برای کارآفرینان حوزه اشتغال زندانیان شامل معافیت از مالیات نیز جز برنامه‌های دولت در برنامه بودجه سال جاری است که می‌تواند به حوزه شغل زندانیان و حتی خانواده و فرزندان آنها نیز کمک کند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی – تربیتی آذربایجان غربی اظهار کرد: کمک به زندانی کمک به کل جامعه است و انتظار داریم از تمام ظرفیت‌های بخش خصوصی و خیران هم برای کمک به امرار معاش زندانیان و خانواده آنها استفاده شود.

محمدی یادآور شد: برنامه توسعه اشتغال با هدف ارتقای کمک معیشتی زندانیان از برنامه‌های دارای اولویت قوه قضاییه بوده و استان قزوین در این راستا پیشگام است.

فرماندار ویژه مهاباد هم در این جلسه تاکید کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی دخیل در امر اشتغالزایی زندانیان از جمله فنی و حرفه‌ای، کار، تعاون و رفاه اجتماعی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و کمیته امداد موظف هستند نهایت همکاری را در امر آموزش، تاکمین امکانات و تسهیلات ویژه اشغال زندانیان فراهم کنند.

امیر قادری اضافه کرد: همچنین اداراتی که امکانات و مکان مناسب برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای زندانیان دارند باید آن را در اختیار اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی – تربیتی استان برای برگزاری دوره آموزشی قرار دهند.

وی گفت: از ظرفیت منابع مالی تبصره ۱۸ در راستای اهدای تسهیلات به زندانیان واجد شرایط نیز می‌توان استفاده کرد.

قادری با بیان اینکه از تجربه شهرهای موفق در امر اشتغالزایی زندانیان نیز باید بهره‌مند شد، اظهار کرد: اشتغال زمینه ساز بازگشت سالم زندانیان به جامعه است و تلاش می‌کنیم آنان در مجموعه‌های کارگاهی و صنعتی بخش خصوصی مشغول بکار شوند.

توسعه اشتغال و حرفه آموزی در زندان‌ها موجب کاهش آسیب در جامعه می‌شود و چنانچه مددجویان بتوانند در مدت زمان تحمل حبس دارای مهارت شده و پس از آزادی برای خود شغل ایجاد کنند، قطعا آسیب‌های اجتماعی که ناشی از بیکاری است، نیز به حداقل ممکن می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *