استاندار قزوین: نگاه کارآفرینی باید در سنین نوجوانی و جوانی نهادینه شود

نگاه کارافرینانه

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کار های نوین جوانان وندا:

استاندار قزوین گفت: نگاه کارآفرینی باید در سنین نوجوانی و جوانی نهادینه شود و باید جوانان و نوجوانان با فضای کارآفرینی هرچه بیشتر آشنا شوند.

 محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در جلسه شورای عالی مهارت استان قزوین اظهار کرد: برگزاری این جلسه فتح بابی در جهت بحث، تبادل نظر و تدوین راهکار مسائل پیش رو در زمینه مهارت آفرینی است و باید ادامه داشته باشد. 

وی افزود: امروز جامعه ایرانی مانند بسیاری از کشورهای پیشرفته به سمت و سویی رفته که در آن ارزش و اهمیت مهارت داشتن و اهمیت موثر بودن در فضاهای کسب و کار روز به روز بیشتر می شود و به مرور نگاه متداول و معمول مدرک گرایی در ذهن ها زیر سوال می رود.

اعلایی گفت: چگونگی ورود به بازار کار، امروز تبدیل به یک سوال و چالش اساسی برای نسل آماده به کار در جامعه شده است و عده ای از آنها مهارت آموزی را مسیر سهل الوصول تری برای ورود به بازار کار می دانند.

استاندار قزوین با بیان اینکه خیلی از کسانی که مدارک دارند، نیاز مهارت را در درون خود می‌بینند، اضافه کرد: این موضوع رسالت دولت و حاکمیت را در بسترسازی آموزش مهارت و استعدادیابی و کشف توان ذهنی و جسمی افراد بیشتر می کند و در این راستا باید برنامه‌ریزی‌های جدی صورت گیرد.
 
وی افزود: نگاه کارآفرینی باید در سنین نوجوانی به نسل فعلی آموزش داده شود و باید جوانان و نوجوانان با فضای کارآفرینی هرچه بیشتر آشنا شوند.

اعلایی با بیان اینکه همه مراکزی که می‌خواهند مهارت آموز بپذیرند، باید مورد تأیید اداره کار باشند، گفت: در بخش هایی که در زمینه مهارت افزایی بخش خصوصی وارد شده است دیگر نباید بخش دولتی با آنها رقابت کند و این امکان باید در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.

استاندار قزوین اضافه کرد: سند توسعه مهارت آموزی استان و راه اندازی شهرک مهارتی دو موضوعی است که باید در استان به صورت کاربردی و تخصصی آن را دنبال کرد تا به نتایج مطلوبی دست یابیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *