بوم مدل کسب و کار اسنوا

شرکت اسنوا

شرکت اسنوا شروع کارش را در سال ۱۳۸۴ در منطقه ای از اصفهان، به نام مورچه‌ خورت پایه گذاری و تأسیس شد. نخستین محصولات برند Snowa تولید اجاق گاز و کولر آبی بود، که حتی حالا نیز در زمره محبوب‌ترین محصولات این برند شناسایی شده اند، و اکنون توانسته است محصولات تولیدی خود را به تلویزیون، ماشین لباس‌شویی، اجاق گاز و یخچال فریزر گسترش بدهد. اسم برند اسنوا در واقع مخفف عبارت ارکان ساختار نوین ایران است و یکی از زیر مجموعه‌های گروه صنعتی انتخاب است.

شرکت اسنوا برای تولید برخی محصولات خود قطعات لازم برای ساخت را از کشورهای دیگر به ویژه چین وارد کرده و در کارخانه‌های ایران مونتاژ می‌کند. به دلیل هزینه های بالای خرید دستگاه‌های تولید مجهز و مدرن مقرون به صرفه است که از تکنیک مونتاژ در تولیدات استفاده شود. البته این امر طبق استانداردهای روز جهان و باکیفیت بسیار عالی انجام می شود و محصول نهایی که به دست مصرف کننده می رسد بسیار باکیفیت است.

تاریخچه شرکت اسنوا

شرکت اسنوا در مسیری که از سال ۱۳۸۴ تا اکنون طی کرده محصولاتی نظیر تلویزیون‌های هوشمند و ساده، یخچال و فریزر، انواع ماشین لباسشویی، کولر گازی و آبی، اجاق گاز، سیستم صوتی و ماشین ظرفشویی را با تیراژ بالا تولید کرده و در کشورهای مختلف منطقه و همچنین داخل کشورمان به فروش رسانده است. به کارگیری مهندسان باسواد و دوره دیده ایرانی و استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا در تولید لوازم برقی خانگی از دلایل محبوبیت این برند ملی است. در ادامه به انواع محصولات تولیدی این شرکت نگاهی انداخته و امکانات آنها را بررسی می‌کنیم.

با گذشت زمان و با آشنا شدن به تدریج مردم با اسنوا که منجر به افزایش روند فروش شده است، فعالیت خود را توسعه بخشید و محصولات دیگری را نیز به کارنامه تولیدات آن زمان خود اضافه کرد. شرکت اسنوا با داشتن بیش از ۱۴۰ فروشگاه و نمایندگی اختصاصی و حدود ۱۱۰۰ فروشگاه غیراختصاصی، یکی از گسترده ‌ترین شاخه ‌های توزیع در کشور را از آن خود کرده است.

از جمله افتخاراتی که تابه حال این شرکت کسب کرده می توان به واحد نمونه صنعتی، عالی ترین نشان رعایت حقوق مصرف کننده، مرکز نمونه تحقیق و توسعه، کارآفرین برتر، انواع استانداردهای بین المللی، واحد برتر استاندارد و … اشاره کرد.مجموعه تولیدات و محصولاتی که تحت نام گروه صنعتی انتخاب هستند شامل برند اسنوا، دوو الکترونیک، تکنو گاز، حائر (حائر تهران تولیدکننده قطعات فلزی، بدنه لباسشویی و …) حائر پلاست (تولیدکننده محصولات پلاستیکی) و بست می باشند.

یکی دیگر از جذابیت‌های اسنوا که کمتر به آن پرداخته شده، قابلیت انتخاب سفارشی رنگ برای محصولات است. موضوعی که پیش از این در برندهای لوازم خانگی داخلی وجود نداشت و تبدیل به یک حسرت آن سوی آبی برای مصرف کنندگان داخلی شده بود. مصرف کننده‌ای که این روزها تبلیغات و خدمات محصولات خارجی را می‌بیند اما نمی‌تواند مشابه آن خدمات را دریافت کند؛ حالا با ارائه این خدمات، می­تواند رویاهای رنگی خود که برای خانه‌اش متصور می‌شد را  به دست بیاورد. البته که این رویاها زمانی می‌تواند به حقیقت عینی نزدیک شود که تیم خدمات پس از فروش اسنوا با پشتیبانی به جا و دقیق، تکمیل کننده این راه طولانی باشد تا کمپین تبلیغاتی را به نتیجه نهایی خود برساند.

موفقیت اسنوا

کارخانه اسنوا مجهز به تکنولوژی و فناوری‌هایی است که آن را از سایر رقیبانش متمایز ساخته است. به عنوان مثال تکنولوژی جوش پلاسما که از آن به عنوان یک از دستاوردهای مهم این برند برای تولید صفحه‌های اجاق گازهای رومیزی نام می‌‎برند، یکی از آن‌ها است. از پیشرفته‌ترین و مهم‌ترین تجهیزات کارخانه اسنوا می‌توان به انواع تکنولوژی جوش پلاسما برای صفحه‌های اجاق گاز، پرس‌های ضربه‌ای و هیدرولیک ۶۰ تن تا ۱۰۰۰ تن، دستگاه‌های تراشکاری خم و برش، دستگاه‌های رباتیک الکترومغناطیس رنگ و لعاب و … اشاره کرد.

دستگاه‌های پرس ضربه ای و هیدرولیک از ۶۰ تن گرفته تا ۱۰۰۰ تن، دستگاه‌های تراشکاری خم و برش، دستگاه‌های رباتیک الکترومغناطیس رنگ و لعاب همه به این نکته اشاره دارند که این شرکت با پیشرفت تکنولوژی و دانش گام بر می‌دارد. توانمندی کارخانه رنگ و لعاب اسنوا در عرصه رنگ و پوشش دهی قطعات به روش الکترومغناطیس و زیرسازی قطعات با متریال نانو با استفاده از بهترین مواد اولیه رنگ و لعاب بر اساس فرمولاسیون انحصاری به حدی است که توانسته به بهترین نحو ممکن محصول با کیفیت و عاری از هر گونه عیب و ایراد را تولید کرده و تحویل مشتریان خود دهد.

کارخانه شرکت اسنوا رنگ و لعاب اسنوا توانسته است در زمینه رنگ و پوشش دهی قطعات به روش الکترومغناطیس و زیرسازی قطعات با متریال نانو با استفاده از بهترین مواد اولیه رنگ و لعاب بر اساس فرمولاسیون انحصاری فعالیت کرده و محصولی که در انتها تحویل می‌دهد بدون ایراد و کاملاً باکیفیت و ماندگاری بالا است. از دیگر مزیت‌های محصولات و دستاوردهای اسنوا می‌توان به لعاب‌های هوشمند با مواد نانو اشاره کرد که بیش‌تر در قسمت داخلی فر اجاق گازها استفاده می‌شود.

در بوم کسب و کار همه محصولاتی که قرار است با عنوان برند اسنوا عرضه شود، حتما قبل آن توسط صاحب نظران خبره این حوزه به طور موشکافانه‌ای بررسی و تایید شده است. کیفیت در تولید محصولات اسنوا، حرف اول را می‌زند و نهایت دقت و حساسیت از مرحله طراحی تا تولید آن‌ها بر اساس استانداردهای جهانی صورت می‌پذیرد تا محصول تولید شده، بدون هیچ گونه عیب یا نقصی به دست مصرف کننده برسد.

این پروسه برای شرکت اسنوا در اولویت قرار دارد. کنترل عمر مفید قطعات بکار رفته، برسی و کنترل در حین فرآیند تولید قطعات، کنترل سطح عملکرد محصول و بلاخره کنترل نهایی فروش، فاکتور‌های هستند که قبل از این که کالایی عرضه شود، برسی و کنترل می‌شوند. کارخانه تولیدی اسنوا از آخرین متد و تکنولوژی‌های برتر و دستگاه‌های پیشرفته در فرآیند تولید خود بهره می‌برد. تمامی نیروی انسانی بکار گرفته شده، نیرو‌های متخصص بوده که دانش استفاده از ابزارآلات و تجهیزات پیشرفته را دارند و همواره در تلاش برای دستیابی به محصولات به روز تر مطابق با سلیقه متفاوت مردم می‌باشند.