درباره اهمیت بالای صادرات محصولات دانش‌بنیان در پیشرفت صنایع

صادرات

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گفت: صادرات محصولات دانش‌بنیان نقش مهمی در پیشرفت صنایع دارند و دستگاه‌های تصمیم گیرنده در اکوسیستم دانش‌بنیان باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

 حسین بلندی درباره مهم‌ترین نقش دانشگاه‌ها در حوزه فناوری با توجه به شعار سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال گفت: شناخت نیاز صنعت مهم‌ترین نقش دانشگاه‌ها در حوزه فناوری است.

وی افزود: ارتباط صنعت با دانشگاه و بالعکس موضوعی است که چندین بار در طول روز روی آن تاکید می‌کنیم، اما مکانیزم پروژه‌های دانشجویان کشور در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری باید به صورتی منجر به تغییر شوند که وقتی پروژه‌ای انجام می‌شود بخشی از پروژه بزرگتر باشد یا باعث اشتغال وسیع و جامع شود تا تعدادی فارغ التحصیل را جذب بازار کار کند که در کشور چنین پروژه‌هایی را زیاد انجام داده‌ایم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی تاکید کرد: اگر پایان‌نامه‌های دانشگاهی نتوانند نیاز‌های جامعه را رفع کنند شاید نتایج مثبتی برای کشور نخواهند داشت و پایان نامه‌ها بایستی نتایج پروژه‌های کاربردی باشند.

بلندی با اشاره به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در پذیرش دانشجویان اظهار کرد: باید برنامه‌ای برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر بگیریم و نیازسنجی مناسبی انجام دهیم تا نیاز صنایع مختلف را برای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان متوجه شویم.

وی با بیان اینکه باید شرکت‌های دانش‌بنیان رقابت‌پذیر شوند، تاکید کرد: همچنین بایستی بتوانیم محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان را به کشور‌های دیگر صادر کنیم و مهم‌ترین بحث این است که محصولات دانش‌بنیان‌ها در حوزه نانو فعالیت بسیار خوبی دارند و باید در حوزه‌های دیگر هم چنین عملکردی از خود نشان دهند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی در پایان اضافه کرد: معاون علمی ریاست جمهوری باید روی حوزه صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید ویژه‌ای داشته باشد و برنامه ریزی جدی کند تا پیشرفت کشور بیش از پیش محقق شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *