رونق فضای کسب و کار گیلان با تکیه بر توانمندی جوانان

رونق فضای کسب و کار

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کار های نوین جوانان وندا:

استاندار گیلان با تأکید بر رونق فضای کسب و کار استان با تکیه بر توانمندی جوانان گفت: حضور جوانان مؤمن انقلابی در کنار مدیران برای تربیت نسل مدیریتی آینده ثمربخش است.

به نقل از خبرنگار مهر، اسدالله عباسی بعد از ظهر سه شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان گیلان، با بیان اینکه احیا شورای عالی جوانان پس از یک دهه در دولت سیزدهم بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: احیای شورای عالی جوانان نقطه عطفی برای اولویت قرار دادن مسئله جوانان در دولت سیزدهم است.

وی با تأکید بر اجرای صحیح آئین نامه برگزاری مراسم ازدواج در مراکز فرهنگی و آموزشی توسط همه دستگاه‌ها افزود: برگزاری مراسم ازدواج در قالب این آئین نامه ضمن بهره مندی از فضای فرهنگی و دینی، در مدیریت و کاهش هزینه‌های آغاز زندگی مشترک زوج‌های جوان نقش مؤثری دارد.

استاندار گیلان با انتقاد از شرایط نامناسب رشد جمعیتی جوان استان در سال‌های اخیر بیان کرد: اولویت قرار دادن و تسهیل امور مربوط به جوانان در حوزه مسکن، اشتغال، کارآفرینی و پرداخت تسهیلات ازدواج باید مورد توجه قرار گیرد و حلقه‌های مربوط به این مسائل با اهتمام ویژه اعضای ستاد ساماندهی جوانان در استان و شهرستان‌ها به صورت عملیاتی و کاربردی به هم پیوسته شود تا به رشد و تعالی امنیت اجتماعی و اقتصادی، گرمی کانون خانواده و فرزندآوری منجر شود.

عباسی از مدیران بانک‌ها خواست تا با مدیریت منابع و اولویت بخشی در ارائه تسهیلات ازدواج جوانان همراهی مطلوب‌تری داشته باشند و گفت: بانک در ارائه وام‌های ازدواج جوانان تسهیل گری کنند.

وی با اشاره به تلاش‌های دشمن علیه نظام اسلامی افزود: استکبار جهانی و مثلث شوم آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی در همه ایام به طرق مختلف، برای کمرنگ کردن نقش مردم از جمله جوانان در جمهوری اسلامی تلاش کرده از این‌رو حضور پررنگ جوانان مؤمن انقلابی در ۱۳ آبان و نقش آفرینی در بصیرت افزایی جامعه خار چشم دشمنان خواهد بود.

استاندار گیلان با تاکید بر آسیب شناسی ابعاد دسیسه‌های دشمنان در عرصه‌های گوناگون بویژه دشمن شناسی توسط آحاد جامعه بویژه نسل جوان، برگزاری جلسات بصیرت افزایی در این زمینه را مؤثر دانست و گفت: یوم الله ۱۳ آبان به عنوان انقلاب دوم و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی دارای اهمیت بالایی است که باید بازشناسی شود.

عباسی با بیان اینکه تربیت نسل مدیریتی باید مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: مدیران در دولتی که شخص رئیس جمهور به مسئله جوانان توجه ویژه ای دارد؛ از مشورت با قشر پویا و آینده ساز جامعه غافل نشوند چراکه در دوران انقلاب اسلامی هیچ‌گاه از مشورت با جوانان زیان نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: حضور جوانان مؤمن انقلابی در کنار مدیران برای تربیت نسل مدیریتی آینده ثمربخش است.

استاندار گیلان برگزاری جلسات کاربردی با سمن‌ها و خیران برای ارتقای فعالیت‌های ستاد ساماندهی جوانان را ضروری دانست و تصریح کرد: استفاده از همفکری و هم‌افزایی جوانان باانگیزه و خلاق در بدنه مشورتی دستگاه‌های مختلف نیز در پویایی جامعه، تضمین آینده کشور و ایجاد نشاط و امیدآفرینی در بین آحاد مردم مؤثر است.

عباسی با اشاره به برنامه‌های عملیاتی در حوزه شکوفایی اقتصاد دریا، گردشگری و کشاورزی استان بر پایه و نگاه دانش بنیان بیان کرد: فضای کسب و کار با نگاه به بهره مندی از ظرفیت جوانان در گیلان در حال رونق است و بزودی شاهد تحول در بخش‌های مختلف توسعه‌ای با اولویت مردمی کردن اقتصاد، توزیع عادلانه یارانه‌ها و بهبود سطح معیشت مردم با اقدامات زیربنایی در استان خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *