نخستین رویداد استارت‌آپی سرمایه‌گذاری در اراک برگزار خواهد شد

نخستین رویداد استارتاپ

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک برقراری ارتباط بین شهرداری و دانش‌بنیان‌ها را رویکرد اصلی شورای ششم این شهر دانست و گفت: نخستین رویداداستارت‌آپی حوزه سرمایه‌گذاری اراک در سال جاری برگزار می‌شود.

 به نقل از ایمنا، «پیمان عین‌القضاتی» اظهار کرد: از آنجا که برای توسعه و پیشرفت شهر نیاز به رویکردهای نوین و بهره‌مندی از دانش‌های جدید داریم، لازم است ابتدا به شناسایی مراکز دانش‌بنیان و در ادامه به برقراری ارتباط با این مراکز برای حل مسائل جاری شهر بپردازیم.

وی افزود: در راستای تحقق شعار سال و دستیابی به رویکردهای نوین، بدیع و خلاق، تاکنون با دو مرکز از دانشگاه‌های آزاد اسلامی اراک که دارای واحد علم و فناوری شهید سلیمانی است، نشستی برگزار کردیم و به اتفاق دیگر اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری از مجموعه سه سرای این مرکز که در حوزه‌های خدمات شهری و فرهنگی اجتماعی با بیش از ۴۰ شرکت دانش‌بنیان در حال فعالیت بودند، بازدید کردیم و با شرکت‌های تخصصی وارد گفت‌وگو شدیم که پس از بررسی توانمندی‌ها، این شرکت‌ها به مجموعه شهرداری معرفی شدند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک ادامه داد: در گام بعد بازدیدی هم از مرکز نوآوری دانشگاه اراک داشته‌ایم و در نشستی سه ساعته به مذاکره با پنج شرکت دانش‌بنیان این مرکز پرداختیم و این شرکت‌ها نیز به مجموعه شهرداری معرفی شدند.

وی با اشاره به برگزاری نخستین همایش چالش‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در اراک، گفت: به تمام سازمان‌های تابع شهرداری و معاونت‌ها اعلام کردیم که برای توسعه فعالیت‌های خود از ظرفیت استارت‌آپ‌ها بهره‌مند شوند؛ در این راستا نخستین رویداد استارت‌آپی حوزه سرمایه‌گذاری شهر اراک را در سال جاری برگزار می‌کنیم.

عین‌القضاتی برقراری ارتباط بین شهرداری و مراکز دانش‌بنیان را از رویکردهای اصلی شورای اسلامی شهر اراک دانست و تاکید کرد: در این راستا سه قرارداد با گروه‌های علمی دانشگاه‌های استان منعقد کرده‌ایم و این حرکت همچنان ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *