حل دغدغه‌های کارآفرینان در دستور کار دولت

دغدغه کارافرینان

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی،‌ توجه به آموزش و مشاوره به کسب و کارهای جوان را مهم دانست و گفت: دولت باید مشوق،‌ سیاستگذار و ناظر بر کارآفرینی باشد و بخش خصوصی را برای راهبری خط مقدم اقتصاد مقاومتی و اشتغال آفرینی تقویت کند. در حال حاضر موضوع کارآفرینی به دلیل اهمیت در خلق فرصت‌های شغلی جدید و رشد و توسعه اقتصادی مورد توجه بسیاری از کشورها قرار گرفته و رویکرد کارآفرین محوری را دنبال می کنند. در چند سال گذشته کشور ما نیز در این مسیر حرکت کرده و حمایت از کارآفرینان به ویژه در حوزه‌های دانش بنیان در دستور کار قرار گرفته است.
کارشناسان معتقدند برای برون رفت از مشکلات بازار کار به ویژه بیکاری، نیازمند همراهی و حمایت دولت و کارفرمایان،‌ کارگران و کارآفرینان هستیم و توجه به رویکرد کارآفرینی در تمام عرصه‌ها به ‌ویژه عرصه‌های اقتصادی و تولید رقابت‌پذیر، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.
سید صولت مرتضوی‌ – وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست اخیر خود با کارآفرینان برتر استانی و ملی،‌ با تاکید بر اینکه دولت به دنبال بنگاه‌داری نیست، اعلام کرد: وظیفه اصلی ما حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین است و در راستای تحقق این هدف، کارآفرینان برتر کشور را مشاورین امین خود می دانیم.
به اعتقاد وی، حل دغدغه‌های کارآفرینان درباره رفع موانع جهش تولید در کنار ارائه بسته‌های تشویقی با استفاده از مصوبه کارآفرینان پیشرو راهگشا و اثربخش خواهد بود.
آنطور که وزیر کار گفته دولت باید مشوق، سیاستگذار و ناظر بر کارآفرینی باشد و بخش خصوصی را برای راهبری خط مقدم اقتصاد مقاومتی و اشتغال آفرینی تقویت کند.
مرتضوی، توجه به آموزش و مشاوره به کسب و کارهای جوان را بسیار مهم دانسته و تاکید کرد: نشست با کارآفرینان برتر به صورت مستمر و هدفمند و با هدف اطلاع از موانع تولید و اشتغال آفرینی در کشور دنبال خواهد شد.
به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کانون های استانی و ملی کارآفرینی و اشتغال آفرینی با همراهی دولت و بخش خصوصی به طور ویژه ایجاد می شود.
در حال حاضر کارآفرینی یک راهکار موثر و مورد اقبال عمومی در جهت بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی جامعه به شمار می رود. کارآفرینی نه تنها یک نیروی محرک و سازنده اقتصاد بلکه در ابعاد گسترده‌تر، عامل پویایی اجتماعی و یکی از ابزارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرها تلقی می شود.
در این باره، محمود کریمی بیرانوند – معاون اشتغال وزیر کار، کارآفرینان را انسان‌های جریان ساز در جامعه دانسته و می‌گوید: کارآفرین، کارفرما نیست بلکه از کارفرما بالاتر است و می تواند با داشتن نوآوری، روابط بین کارگر و کارفرما را تنظیم کند.
وی تحقق شعار امسال را مستلزم همراهی و همکاری بخش خصوصی دانسته و می‌افزاید: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته کانون‌های کارآفرینی در تمام استان‌های کشور راه اندازی می شوند.
به گفته معاون وزیر کار، کارآفرینان علیرغم مشکلات و موانع بسیار در اشتغالزایی،‌بهره‌وری،‌ تولید ناخالص داخلی و صادرات نقش آفرین بوده‌اند.
کانون‌های کارآفرینی مجموعه‌ای متشکل از کارآفرینان برتر، صاحبنظران و کارشناسان حوزه کارآفرینی است که به شکل مستقل و غیردولتی به عنوان اتاق فکر حوزه کارآفرینی راه اندازی شده اند. کانون‌های کارآفرینی، استفاده از ظرفیت کارآفرینان برتر، توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی و نوآوری، ‌شناسایی و توانمندسازی افراد خلاق و نوآور و فراهم کردن بستر تجاری سازی ایده‌ها را در دستور کار دارند و ضمن تعامل با کارآفرینان موجب شناسایی بهتر مشکلات و توسعه اشتغال می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *