حسن خیریانپور: شرکت‌های دانش‌بنیان در مازندران از پرداخت تعرفه صادراتی معاف شدند

صادرات دانش بنیان

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت: واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی دانش‌بنیان استان طبق دستور استاندار در راستای تحقق شعار سال از پرداخت تعرفه گمرکی برای صادرات کالا معاف شدند.

 به نقل از ایرنا؛ «حسن خیریانپور» افزود: در ماه‌های گذشته مصوبات خوبی را در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان استان گذراندیم که بسیاری از این برنامه‌ها اکنون در گام اجرایی قرار گرفته که یکی از آنان حمایت‌های مادی و معنوی از نخبگان علمی است.

وی خاطر نشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان استان با دستور صریح استاندار مازندران از این پس در اعطای مالیات، هزینه بیمه و گمرک برای صادرات معاف هستند که به طور حتم با اجرای این طرح تعداد کالاهای تولیدی دانش‌بنیان استان رشد چشمگیری خواهد یافت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران ادامه داد: در کنار ساخت واحدهای شرکت‌های دانش‌بنیان جدید، واحدهای تولیدی موجود هم می توانند با ایده پردازی طرح‌های توسعه با رویکرد علم و فناوری را در گام اجرایی قرار دهند که به طور حتم این واحدها هم از معافیت های اعلام شده برخوردار می شوند.

خیریانپور بر ضرورت توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش‌های مختلف اقتصادی استان برای رونق اشتغال و تحقق شعار سال تاکید کرد و گفت که شرکت‌های دانش‌بنیان موجود در استان هم اکنون ۹۰۰ قلم کالا در استان تولید می‌کنند.

این مقام مسوول تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان مازندران را ۱۳۰ واحد اعلام کرد و افزود که طبق برنامه ریزی تعداد این شرکت ها تا پایان سال جاری باید دو برابر شود.

وی توجه ویژه به شرکت‌های دانش‌بنیان و همراهی دستگاه‌های اجرایی با این شرکت‌ها را مهم ترین محور و برنامه توسعه اقتصادی مازندران در سال جاری برشمرد و تصریح کرد : برای سال جاری ایجاد حدود ۵۳ هزار شغل پایدار جدید در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و گردشگری برای استان هدفگذاری شده و از تعهد محسوب می شود و طبق برنامه ریزی های انجام شده حدود ۷۰ درصد از مشاغل پایدار جدید باید با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان محقق شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران خواستار ورود جدی شرکت‌های دانش‌بنیان به بخش کشاورزی به عنوان محور اصلی توسعه مازندران شد و گفت: در سال جاری برای ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بخش کشاورزی برنامه داریم و در همین راستا هم حدود یکهزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای افزایش تولید در بخش کشاورزی با محوریت نقش آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است.

طبق آمارهای رسمی در استان مازندران ۲ هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد. سهم صنعت از مجموع اشتغال های موجود در مازندران ۳۰ درصد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *