تخصیص یارانه برای شرکت‌ دانش‌بنیان سطح ۱

شتابدهنده دانش بنیان

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

معاون نوآوری و تجاری‌سازی با اشاره به رایانه‌های مختص شرکت‌ها گفت: برای شرکت‌ دانش‌بنیان سطح ۱، ۴۰ درصد یارانه در نظر گرفته شده است.

 به نقل از خبرگزاری دانشجو، «حسین بهشتی»، معاون نوآوری و تجاری‌سازی در افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن‌بازار و دهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت گفت: در طی این ۹ سال ۳۵۰ شرکت هر سال در این نمایشگاه حضور داشتند و ۹۰۰۰ محصول ارائه شده است.

بهشتی ادامه داد: ما در نمایشگاه سال ۹۹، ۳۶۱ میلیارد تومان فروش داشتیم.

معاون تجاری سازی معاونت علمی گفت: در مجموع این ۹ دوره، ۱۳۳۰ میلیارد تومان فروش داشتیم و این موضوع باعث شده ۱.۷ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در طی این ۹ دوره وزارت علوم و وزارت بهداشت دو خریدار اصلی این نمایشگاه‌ها بودند.

بهشتی افزود: در نمایشگاه دهم ۶۱۰ شرکت ثبت نام کردند و ۳۷۳ مورد محصولات خود را ثبت کردند و ۳۱۲ مورد در نمایشگاه حضور پیدا کردند و غرفه دارند.

معاون تجاری سازی معاونت علمی ادامه داد: در زمینه توزیع حوزه‌ها در این نمایشگاه، بیشترین محصولات در حوزه فیزیک پایه است و بعد از آن مکانیک، عمران و شیمی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به رایانه‌های مختص شرکت‌ها گفت: برای شرکت‌ دانش بنیان سطح ۱، ۴۰ درصد یارانه در نظر گرفته شده است.

بهشتی با اشاره به جایزه طراحی گفت: امسال دومین دوره جایزه طراحی برگزار می‌شود. و تا کنون ۱۳۳ محصول از ۹۷ شرکت ثبت نام کردند.

وی در اخر با ذکر محصولات جدید افزود: امسال ۱۲+۱ محصول رونمایی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *