کسب‌وکارهای آسیب دیده اینترنتی دانش‌بنیان چه تسهیلاتی دریافت می‌کنند؟

کسب و کار

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

مدیرتسهیلات و خدمات اهرمی صندوق نوآوری و شکوفایی از ارائه تسهیلات ۱۰ میلیارد تومانی به شرکت‌های دانش‌بنیان و پلتفرم‌های اینترنتی آسیب دیده طی دوهفته آینده خبر داد.

 به نقل از آنا، «مهرداد خلیلی» مدیرتسهیلات و خدمات اهرمی صندوق نوآوری و شکوفایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانش فناوری خبرگزاری آنا، در مورد حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از کسب و کار‌های دانش و بنیان و خلاق اینترنتی آسیب دیده به واسطه اختلال اینترنت چند ماه‌های اخیر در قالب ارائه تسهیلات ۱۰ میلیارد تومانی  گفت: این تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان و خلاقی که بتوانند اثبات کنند، مهرماه ۱۴۰۱ نسبت به مرداد ۱۴۰۱ دچار افت تعداد کاربر، افت حجم ترافیک و … شده اند، تعلق می‌گیرد.

وی افزود: به دلیل اینکه صندوق نوآوری نمی‌تواند به طور مستقیم به شرکت‌های خلاق تسهیلات ارائه کند، صندوق‌های پژوهش و فناوری صنایع خلاق و سپهر که زمینه کاری شان با شرکت‌های خلاق است، تسهیلات به شرکت‌های خلاق تعلق می‌گیرد.

مدیرتسهیلات و خدمات اهرمی صندوق نوآوری و شکوفایی به روش محاسبه پرداختی تسهیلات به کسب و کار‌ها و پلتفرم‌های اینترنتی اشاره کرد و گفت: بعد از اثبات آسیب دیدگی شرکت ها، تا حداکثر ۶ برابر لیست بیمه حقوق و دستمزد مهرماه، تسهیلات ۱۰ میلیاردتومانی به شرکت‌های دانش بنیان و تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان تعلق می‌گیرد.

خلیلی ادامه داد: نرخ شرکت‌های خلاق ۹ درصد و به صورت پرداخت یک مرحله ای، سه ماه تنفس و سه قسط بازپرداخت طی ۹ ماه است و این نرخ برای شرکت‌های دانش بنیان ۱۲ درصد است که اگر تا سقف یک میلیارد تومان محاسبه شود، از منابع داخلی صندوق نوآوری پرداخت می‌شود و چنانچه تاسقف ۱۰ میلیارد تومان باشد، منابع اهرمی نزد بانک‌های عامل دو ماه تنفس و ۱۰ قسط بازپرداخت تعلق می‌گیرد.

وی اظهارکرد: همه شرکت‌های دانش بنیان و خلاق آسیب دیده به واسطه اختلال اینترنت طی ماه‌های اخیر، باید در سامانه غزال به آدرس ghazal.inif.ir ثبت نام کنند که در حال حاضر بیشتر از ۱۳۰ درخواست به دست ما رسیده که در حال بررسی هستیم.

خلیلی کسب و کار‌ها و پلتفرم‌های اینترنتی آسیب دیده که تسهیلات به آن‌ها تعلق می‌گیرد را شامل آموزش‌های مجازی، نرم افزار‌های محتوامحور و بازی‌های اینترنتی عنوان کرد. 

مدیرتسهیلات و خدمات اهرمی صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه این تسهیلات متعلق به شرکت‌های دانش بنیانی است که در حوزه اطلاعات و ارتباطات فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: با توجه به تبصره ب قانون بودجه ۱۴۰۱ ما سعی کردیم هر چه سریع با شرایط، تطبیق دهیم و سرعت عمل داشته باشیم و در تلاشیم مواردی که قرار است توسط بانک انجام شود به نتیجه برسانیم و مواردی هم که از طریق صندوق‌های پژوهش و فناوری و منابع داخلی صندوق نوآوری باشد، در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود. چرا که اگر این تسهیلات در این مقطع زمانی به دستشان نرسد، دیگر فایده‌ای ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *