صولت مرتضوی: حمایت از تولید دانش‌بنیان رویکرد پرداخت تسهیلات اشتغالزا است

صولت مرتضوی

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حمایت از تولیدات دانش‌بنیان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های آنها در مسیر تولید و رونق اشتغال و کارآفرینی رویکرد مهم در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، سید «صولت مرتضوی» روز جمعه در حاشیه نشست شورای هماهنگی ادارات تابعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی، تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال جاری به عنوان تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین توسط رهبر معظم انقلاب را از محورهای اساسی برنامه‌ها و فعالیت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ذکر کرد.

وی ادامه داد: با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی از منابع مختلف از جمله منابع تبصره ۱۶ و ۱۸ از ظرفیت‌های این بخش در مسیر رونق اشتغال و توسعه اقتصادی بهره گرفته می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان یکی از مولفه های اقتدار ملی یاد کرد و گفت: جهت‌گیری فعالیت‌های علمی و دانش‌بنیان در مسیر کارآفریتی یک اصل مهم است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره از فرهنگ و مقوله دانش بنیان دفاع می‌کنند و این مساله را محور اساسی نامگذاری سال جاری توسط معظم‌له قرار گرفته است، افزود: حمایت از اشتغال دانش‌بنیان از جمله تعهدهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حمایت از کارآفرینی و اشتغال در کشور است.

وی ادامه داد: تکمیل طرح های نیمه تمام تعاونی در خراسان جنوبی باید در اولویت مسوولان ذیربط قرار گیرد.

مرتضوی یادآور شد: باید ضمن بررسی مسائل و مشکلات اجرای طرح‌های نیمه‌تمام از همه ظرفیت‌های موجود برای شتاب بخشی در تکمیل آنها بهره گرفت.

وزیر تعاون ضمن تاکید بر لزوم افزایش هم افزایی مدیران با مردم گفت: باید مسائل و مشکلات مردمی به صورت ریشه‌ای مورد بررسی قرار گیرد و مدیران از همه توان خود برای گره گشایی و رفع تنگناهای آنان استفاده کنند.

مرتضوی خاطر نشان کرد: اگر مدیران عزم و اراده برای رفع تنگناهای مردم داشته باشند هیچ مشکلی نیست که قابل حل نباشد.

رئیس جمهور که روز گذشته به همراه شماری از اعضای هیات دولت در نخستین سفر دور دوم سفرهای استانی دولت وارد بیرجند شد، امروز در ادامه این سفر دو روزه برای دیدار با مردم به شهرستان نهبندان سفر کرد.

آیت الله رئیسی صبح جمعه با همراهی معاون اجرایی رئیس جمهور، استاندار خراسان جنوبی و نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در دهستان «لانو» بخش «دُرح» شهرستان مرزی سربیشه نیز حضور یافت و با مردم این منطقه دیدار کرد.

سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی نوزدهم شهریور سال گذشته انجام شد که سومین سفر استانی دولت سیزدهم با ۱۰۶ مصوبه بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *