اختصاص هزار میلیارد ریال وام به پنج تعاونی فعال همدان

وام

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کار های نوین جوانان وندا:

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افزون بر یک هزار میلیارد ریال وام ویژه توسعه تعاونی‌های فعال، خلاق، فناور و دانش‌بنیان به پنج تعاونی فعال استان همدان اختصاص یافت.

به نقل از ایرنا، مهدی مسکنی روز دوشنبه در جلسه مشترک با تعدادی از تعاونی‌های موفق همدان اظهار داشت: میزان وام پیش‌بینی شده برای تعاونی‌های فعال این استان ۳۱۰ میلیارد ریال بود که با توجه به تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رویکرد جدید این وزارتخانه مبنی بر حمایت از تعاونی‌های خلاق و دانش‌بنیان، به یک هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

وی تصریح کرد: بر اساس تفاهم‌نامه سه جانبه بین بانک توسعه تعاون، صندوق ضمانت و معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این میزان وام ویژه برای توسعه پنج تعاونی تولیدی فعال استان تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اینکه این تسهیلات از طریق بانک توسعه تعاون پرداخت می‌شود ، ادامه داد: تعاونی‌های راکد قابل احیا در استان همدان به معاونت کار وزارت تعاون معرفی و با حمایت‌های ویژه وزارت خانه احیا خواهند شد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: دولت با اراده جدی سند توسعه تعاون را دنبال می‌کند و سهم استان‌ها و دستگاه‌های مختلف در این حوزه را نیز مشخص کرده است.

مسکنی همچنین با اشاره به اینکه رویکرد دولت سیزدهم اشتغال‌آفرینی واقعی به جای وام دهی صرف است، گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی کار، ۲۵ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ باید به بخش تعاون اختصاص داده شود.

وی با اشاره به اینکه منابع بودجه در حوزه اشتغال از تسهیلات مشاغل خانگی، وام اشتغال روستایی، تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸ بودجه سالانه دولت تامین می‌شود ، افزود: منابع مالی مطلوبی در کشور برای این حوزه وجود دارد.

یکهزار و ۲۵۰ تعاونی کیفی سازی شده در استان همدان فعال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *