جزئیات جذب ۱۰۰۰ نخبه در دستگاه های اجرایی تا پایان سال

میثم لطیفی

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

رئیس سازمان استخدامی ضمن اشاره به جذب ۱۰۰۰ نفری نخبگان در دستگاه های اجرایی کشور تا پایان سال از چشم انداز جذب ۵۰۰۰ نفری نخبگان در سال آتی خبر داد.

  به نقل از خبرگزاری تسنیم، میثم لطیفی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در آیین اختتامیه دوره آموزشی و ارزیابی ویژه جذب نخبگان در دستگاه های اجرایی کشور (طرح شهید مصطفی موسوی) ضمن اشاره به باز تعریف نقش کشور در تحولات الگوی حکمرانی جهانی گفت: نزدیک به 300-400 سال است در که دنیا یک الگویی به نام الگوی حکمرانی مطرح شده است که تا 30-40 سال گذشته به عنوان نظریه غالب و فراگیر مطرح می شد. این الگوی حکمرانی که حکمرانی استعماری بود در حال تغییر و تحول است و در سال های اخیر این الگوی حکرانی با سرعت بیشتری در حال تحول است.

 وی اضافه کرد: نقش ما در این پیچ تاریخی بسیار مهم است و انقلاب اسلامی طلیعه ی این تغییرات و تحولات است. نخبه های ما باید در اولین گام این دید را در خود تقویت کنند. لازم به ذکر است که نخبه بودن هم یک فرصت است و هم یک مسئولیت، بنابراین پرچم دار این تحول بزرگ در کشور، نخبگان هستند.

لطیفی گفت: نکته ی اول این است که ما بپذیریم که می توانیم منشا اثر باشیم و معادلات و تغییرات جهانی که رقم می خورد را به دقت رصد کنیم. نگاه نخبگان باید از این سو باشد.

 نکته ی دیگر روحیه تحول خواهی است که مستلزم ساخت تیم سازی و شبکه سازی است.◦ گفتنی است که با همکاری بنیاد ملی نخبگان ما تا پایان سال قصد داریم 1000 نفر از نخبگان را از این طریق وارد دستگاه های اداری و اجرایی کشور کنیم و برای سال اینده چشم انداز جذب 5000 نفری را در دستگاه های اداری اجرایی کشور را  داریم.

 لطیفی ضمن اشاره به زمان بر بودن جذب نخبگان در دستگاه های مختلف گفت: متاسفانه در حال حاضر جذب هیئت علمی ما به طور متوسط دو سال طول می کشد که این موضوع باید تسریع شود، جذب نخبگان در دستگاه ها نیز مستلزم تسریع و تسهیل است.
 

وی در خصوص وظایف سازمان استخدامی گفت: وظیفه ی سازمان استخدامی در کمک به شبکه سازی نخبگان و فراهم کردن امکانات برای نخبگان است.
  وظیفه ی دیگر ما رصد و پایش اثرگذاری و اثر پذیری نخبگان در دستگاه های کشور است، نظام اداری گاهی اوقات افراد را در خود هضم میکند که باید جلوی این قضیه را بگیریم.

  همچنین در سازمان اداری استخدامی کشور کاری را از سال قبل شروع کردیم، تحت عنوان دیپلماسی اداری، که تا کنون وجود نداشت و در یکسال گذشته آن را خلق کردیم.

وی افزود:  تعریف دیپلماسی اداری این است که ما با کشورهای همسایه و همسو در تمام دنیا در حوزه نظام اداری همکاری کنیم. یعنی تجربیات حوزه اداره و اداری کشور را به اشتراک بگذاریم و به صورت متقابل از تجربیات و فرصت های سایر کشورها استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *