تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان اردبیل

صندوق کارافرینی

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: امسال ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان این استان اختصاص یافت.

 به نقل از باشگاه خبرنگارن جوان، «یوسف عباسپور» با اشاره به نقش پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در اشتغال پایدار استان گفت: این میزان تسهیلات با هدف رونق تولید و اشتغال به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص یافته است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با بیان اینکه هدف اصلی پارک علم و فناوری اردبیل رفع موانع و مشکلات فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان است، می گوید: این پارک با ارائه تسهیلات، فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان و مخترعان را جهت دستیابی به اهداف خود در سال جاری با شعار تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین همراهی خواهد کرد.

به گفته او، ساختار پارک علم و فناوری به عنوان یکی از مهم‌ترین ساختارهای مهم و موثر اقتصاد دانش‌بنیان برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان است که در این زمینه توجه به موسسات پژوهشی برای توسعه فعالیت‌های فناوری جزو اولویت‌های مهم و اساسی است و در این زمینه به دنبال افزایش تولید ثروت در جامعه با ایجاد و توسعه فعالیت‌های متکی بر فناوری هستیم.

عباسپور با بیان اینکه تجاری‌سازی دانش بنیان‌ها امری لازم و ضروری است گفت: در این زمینه اهمیت به فناوری کاربردی به عنوان نیاز اصلی جامعه محسوب می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل می گوید: اهمیت به توسعه اشتغال در جامعه با هدف حمایت از ایده‌ها و ابتکارات از اهم مواردی است که مد نظر قرار داده‌ شده تا بتوان در تعامل سازنده با یکدیگر و دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی فعالیت‌های فناوری را در استان توسعه داد.

او از فعالیت ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان پیشرو در استان خبر داد و گفت: هم اکنون ۳۵ شرکت دانش‌بنیان و ۱۱۸ واحد رشد در استان اردبیل در کسب و کارهای نوین و تولید انواع محصولات فعال و مشغول کار بر روی نمونه‌ها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *