بنیاد شهید از راه‌اندازی شرکت‌ها برای اشتغال جامعه ایثارگران حمایت می‌کند

قاضی-زاده-هاشمی

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد شهید از تاسیس شرکت‌ها و شتاب‌دهنده‌ها توسط نخبگان شاهد و ایثارگر برای اشتغال ایثارگران حمایت می‌کند.

  به نقل از ایمنا، «سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی» روز جمعه سی‌ام دی‌ماه در دیدار با نخبگان و کارآفرینان خوزستان در اهواز اظهار کرد: یکی از راهکارهای توسعه، شتاب‌دهنده‌ها هستند که از این طریق شرکت‌های توانمند کوچک دارای فکر بدیع و توانایی ایجاد ارزش افزوده می‌توانند هم اشتغال و هم ثروت تولید کنند و سپس با اشتغالزایی برای ایثارگران آنها را در تولید سهیم می‌کنند.

قاضی‌زاده‌هاشمی با بیان اینکه درزمان حاضر زیرساخت‌های لازم برای اشتغال ایثارگران در این بخش فراهم شده است، تصریح کرد: مشکلات نظام بوروکراسی ما نیاز به اصلاح دارند؛ مراکز رشد و خانه‌های خلاق در این رابطه تفاهم‌نامه‌هایی را امضا کردند تا نقش پشتیبانی را بر عهده گیرند و بستر رشدی شوند که ایثارگران ما مشاغل با ارزش افزوده بالا و دانش فنی تولید و سپس برای حل مسایل تسهیل‌گری کنند.

رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه امسال و سال آینده با توجه به بودجه در حوزه اعطای تسهیلات مشکلی نداریم، تاکید کرد: ما نگران جذب نشدن منابع هستیم؛ مشکل ما این است که نمی‌خواهیم مسایل گذشته را تکرار کنیم تا فرزندان ایثارگران مقروض نشوند.

وی خواستار تاسیس شرکتی از سوی نخبگان شد و افزود: ما نیز از این شرکت حمایت می‌کنیم.

قاضی‌زاده‌هاشمی با اشاره به اینکه در همه سفرهای استانی در جمع فرهیختگان جامعه ایثارگری حضور می‌یابد، تاکید کرد: در این دیدارها استماع نظرها و دریافت دیدگاه‌های نخبگان که از موفقان هستند انجام می‌شود و نقد عالمانه و راهکارهایی برای حل مسایل کشور و بنیاد مطرح می‌شود.

وی افزود: انقلاب اسلامی مشکلات خاصی را پشت سر گذاشته تا به اینجا رسیده و از جهات مختلف مورد هجمه بوده است؛ در دوران جنگ سخت و امروز هم در میان درگیری‌های بی‌امان در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی و سبک زندگی است.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه ستاد مرکزی بنیاد تعیین سیاست‌ها و پشتیبانی و حمایت مالی را به عهده دارد، تصریح کرد: خوشبختانه اعتبارات تسهیلات نسبت به سال گذشته افزایش صد درصدی داشته است که البته باید در عمل اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه استان خوزستان در بحث اقتصادی بی‌نظیر و مجموعه امکانات زیرساختی آن کامل است، افزود: این استان مرز خاکی طولانی و سرزمینی بزرگ است همچنین مرز دریایی، انرژی، خاک کشاورزی و نیروهای تحصیل کرده در این استان وجود دارد.

قاضی‌زاده‌هاشمی با بیان اینکه سیاست‌های توسعه در کشور ما ناظر به چند موضوع است، خاطرنشان کرد: وام‌هایی برای خوداشتغالی در سطح خرد اعطا شده که چندان موفق نبوده است.

وی افزود: بسیاری علاقه دارند کارمند دولت باشند زیرا سیاست‌گذاری‌ها غلط بوده است و تنها حدود ۱۵ درصد در کشور ما مهارت کارآفرینی دارند و بقیه تابع هستند.

رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: زیرساخت‌ها در این شرایط توسعه نمی‌یابند و در نتیجه در سرمایه‌گذاری‌های بزرگ کشور رانت‌های خصولتی شکل گرفته که خودش مانع رشد، توسعه متوازن و ثروت عادلانه می‌شود.

وی افزود: در حوزه فرهنگی اگر قرار است به عنوان یک فرهنگ آرمانی و فرهنگ اهل‌بیت (ع) توسعه پدید آید نیاز به اصلاح باورهای آنان داریم.

قاضی‌زاده‌هاشمی خاطرنشان کرد: چه کسی می‌تواند در این عرصه میدان‌داری کند؟ بنیاد و نهادهای فرهنگی با انجام اقداماتی در حد لازم و نه کافی کارهایی می‌کنند که مقرر شده یک درصد بودجه دستگاه‌ها در این مسیر هزینه شود.

وی افزود: ادبیات هر جامعه و کارکرد فرهنگ متفاوت است؛ در همین استان خوزستان رنگین‌کمانی از اقوام، ادبیات و زبان‌های مختلف وجود دارد و برای هر منطقه‌ای باید زبان هنری آن منطقه وجود داشته باشد، در این حوزه متناسب با هر منطقه یک جریان مستقل محلی باید شکل گیرد و ماهم پشتیبان آن هستیم.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه چهره‌های فرهنگی باید با خلاقیت و نگاهی که دارند کار را جلو ببرند، بیان کرد: در حال حاضر مسئولیت مشترک همه ما دفاع از انقلاب، حفظ نام و یاد شهدا و فرهنگ و آرمان شهدا است ضمن اینکه امر حکومتی هم نیست که ما آن را در قالب یک دستگاه اداری محدود کنیم.

وی ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران سعی می‌کند در این زمینه رویه‌ها را اصلاح کند که آثار آن هم دیده خواهد شد؛ دیگران هم به این مسیر وارد می‌شوند و این مسئولیت نخبگان، رهبران اجتماعی، مرجعیت علمی و بزرگان عشایر است.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خطاب به نخبگان شاهد و ایثارگر گفت: به طور حتم همان‌طور که در گذشته پای کار این انقلاب و نظام بودید امیدوارم حالا هم بتوانیم با کمک هم در حوزه‌های جهاد فرهنگی و اقتصادی مشکلات را حل کنیم، البته موضوعات متفاوت است.

وی افزود: در فرهنگ و اقتصاد موارد متعددی مطرح است و استعداد عظیم استان خوزستان باید در این مسیر تبلور پیدا کند.

گفتنی است،در این نشست تفاهم‌نامه مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر و پارک علم و فناوری استان خوزستان در زمینه همکاری و حمایت از نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر و استارت آپ‌ها به امضا رسید.

نخبگان، نماینده تشکل‌ها و کارآفرینان برتر شاهد و ایثارگر استان خوزستان در این نشست مشکلات و دغدغه‌های خودشان را در حوزه‌های مختلف مطرح کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *