افتتاح اولین کارخانه هوشمندسازی و نوآوری کشور

هوش مصنوعی

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان گفت: با راه‌اندازی کارخانه هوشمندسازی و نوآوری کشور این امکان فراهم شده تا کمک به استقرار شرکت‌ها شود و از صاحبان ایده‌های جذاب حمایت همه جانبه می‌شود.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد محسن صدر»، مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان گفت: در کشور ۹ کارخانه نوآوری مشغول فعالیت می‌باشند که این کارخانه به نوعی دهمین کارخانه و به لحاظ تخصصی اولین کارخانه هوشمندسازی و نوآوری کشور و اولین کارخانه با حمایت یک مجموعه بانکی در کشور است.

به گفته وی هدف از تشکیل کارخانه توسعه و استقرار نهاد‌های زیست بوم همچون مراکز نوآوری، شتاب‌دهنده‌ها و استارتاپ ها، مهارت افزایی و توانمندسازی نخبگان حوزه هوشمندسازی، پاسخ به نیاز‌های فناورانه و اولویت‌های حوزه هوشمندسازی کشور با اتکا به شرکت‌های دانش بنیان، نقطه اتصالی برای شرکت‌های نوآور و دانش بنیان در کنار شرکت‌های بزرگ، ایجاد هاب نوآوری حوزه هوشمندسازی و ارتباط هدفمند با فعالین داخلی و خارجی این حوزه، ایفای نقش نوآوری درون سازمانی با هدف شناسایی کارکنان نوآور و خلاق است.

او گفت: سبد فناوری کارخانه به لحاظ فعالیت در حوزه‌های فینتک، انرژی، معدن، حمل و‌نقل، سلامت، کالا‌های اساسی، کشاورزی در نظر گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *