انسیه خزعلی: زنان کارآفرین صاحب بازارچه الکترونیکی در عرصه بین‌الملل می‌شوند

خزعلی

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کار های نوین جوانان وندا:

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بازارچه‌ای در عرصه بین‌المللی به صورت مجازی یا الکترونیکی ویژه زنان کارآفرین و بازرگان راه‌اندازی می‌شود تا بانوان فعال اقتصادی بتوانند محصولات خود را از این طریق در بازار عرضه کنند.

به نقل از ایرنا، «انسیه خزعلی»، روز پنجشنبه در همایش ملی بانوان کارآفرین در تولید دانش‌بنیان و شکوفایی اقتصاد در محل تالار همایشهای بین‌المللی شهدای سلامت مشهد افزود: توافق برای راه اندازی این بازارچه در نخستین همایش بین المللی زنان تاثیرگذار که چندی قبل در تهران برگزار شد، انجام گرفت.

وی بیان کرد: در این بازارچه محصولاتی که از نظر کیفیت و بسته‌بندی قابلیت رقابت با مشابه آن کالاها در کشورهای دیگر را داشته باشند، ارایه خواهد شد تا از این طریق زمینه صادرات تولیدات بانوان کارآفرین ایرانی فراهم شود.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در مرحله دوم به دنبال ایجاد مکانی در کشورهای طرف همکاری با ایران برای برپایی نمایشگاه ها یا فروشگاه هایی از محصولات زنان ایرانی هستیم که البته این مکان باید به طور متقابل در ایران نیز برای فعالان اقتصادی آن کشورها ایجاد شود.

وی با تاکید بر تشکیل اتحادیه یا تعاونی هایی از محصولات مشترک بانوان در استانهای مختلف کشور اظهار داشت: هم اکنون اتحادیه ای از تولیدات سوزن دوزی زنان استانهای جنوبی کشور ایجاد شده است که مشابه آن می توان برای استانهای دیگر برای زنان با محصولات مشترک بوجود آورد.

خزعلی اظهار داشت: برای استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی با توجه به اشتراکات خود از نظر تامین مواد اولیه و مجوزهای صادره و مقاصد صادراتی، می‌توان اقدامات ویژه‌ای در ایجاد بازار محصولات برای آنان انجام داد.

حضور بانوان در عرصه‌های اقتصادی نشان‌دهنده رشد جامعه است

رییس کانون زنان بازرگان خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: حضور بانوان در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی نشان دهنده رشد آن جامعه است، هر چقدر زنان در اکوسیستم‌های مختلف حضور داشته باشند، آن جامعه به رشد بیشتری دست می‌یابد.

آذر کیانی نژاد اظهار داشت: با این حال حضور افراد باید متناسب با تخصص و توانمندی و شایستگی آنان در پست‍‌های مختلف باشد، این شایستگی و تخصص گرایی از فضای کارآموزی و آموزشی و در فضاهای واقعی کار بوجود می آید.

وی اضافه کرد: زیرساختهای لازم برای آزمون و خطای افراد در محیط واقعی کار باید ایجاد شود که در این راستا توزیع عادلانه این زیرساختها برای زنان و مردان ضروری بوده و از این محل افراد می‌توانند به تجربه و شایستگی لازم دست یابند.

کیانی نژاد ایجاد پارکهای علم و فناوری با رویکرد رشد کسب و کارهای بانوان، شتابدهنده‌هایی ویژه بانوان، صندوق کارآفرینی بانوان با سیاستهای حمایتی از کسب و کارهای خرد، صندوق ضمانت بانوان و فضاهای اشتراکی صنعتی برای بانوان کارآفرین و فعال اقتصادی را خواستار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *