دکتر انسیه خزعلی:‌ برش آماری زن و خانواده از مهم ترین برنامه های معاونت زنان است

خزعلی

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کار های نوین جوانان وندا:

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه کسب آمارهای صحیح مربوط به زنان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت زنان است، گفت: ما در زمینه جمع‌آوری آمارهای زنان با دستگاه‌های مختلف مکاتبه کرده‌ایم و امیدواریم تا 6 ماه آینده بتوانیم آمار جامعی را در امور زنان و خانواده ارائه دهیم. 

نشست تخصصی آخرین وضعیت قوانین و مقررات به منظور توانمندسازی و حمایت از زنان سرپرست خانوار ، خودسرپرست و یا بدسرپرست و راهکارهای جلوگیری از مفاسد اجتماعی و سواستفاده‌های احتمالی با حضور معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد. 

دکتر انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره شعار دولت به عنوان “دولت مردمی” گفت: این دولت مردمی است و قرار نیست با بخشنامه و حاکمیت از بالا کشور را اداره کند بلکه حاکمیت از بطن جامعه خواهد بود.

وی در ادامه با یادآوری وظایف معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه بیان شده که معاونت زنان طرح جامع توانمندسازی را در چند ماه ابتدایی برنامه مصوب و با نظارت معاونت، وزارت کار رفاه و امور اجتماعی موضوع زنان سرپرست خانوار را سامان دهد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه معاونت زنان معطل تصویب طرح مذکور برای حمایت از زنان نمانده است، اظهار داشت: ما برنامه کسب و کار خانواده محور را اجرایی کرده و در 21 استان عملیاتی و در 10 استان نیز قراردادهای آن بسته شده است؛ در این طرح با بانوان کارآفرین رایزنی شده تا زنان سرپرست خانوار را آموزش و بکارگیری کنند.

وی با اشاره به راهکارهای اندیشیده شده برای آسان تر شدن دریافت تسهیلات توسط زنان سرپرست خانوار گفت: ما مصوب کردیم که زنان سرپرست خانوار که امکان دریافت ضامن ندارند، دولت ضامن آنها می شود و ذیل صندوق تعاون، صندوق زنان سرپرست خانوار را ایجاد و با کمک بانک رفاه مبلغ خوبی را تامین و بین 31 استان تقسیم کنیم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه زنان و به ویژه زنان سرپرست خانوار در سراسر کشور با مشکلات حقوقی فراوانی روبرو هستند، تصریح کرد: انجمن های حقوقی می توانند به صورت داوطلبانه در استان ها پشتیبانی و حمایت های حقوقی لازم را از زنان سرپرست خانوار انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *