وبینار کوچینگ چیست؟

وبینار کوچینگ چیست؟
توضیحات وبینار

آیا میتوانید تصور کنید که کسی نمیخواهد در کار خود پیشرفت کند؟ قطعا خیر. همه ما میخواهیم در کار، تخصص و درآمد خود پیوسته پیشرفت کنیم. همه ما میخواهیم در سازمان یا مجموعه ای که هستیم پیوسته رو به جلو حرکت کنیم و بازدهی کارمان را افزایش دهیم. نقاط قوت و ضعف خود را به صورت واضح پیدا کنیم و با شفاف سازی امور به راحتی راه رسیدن به قله های پیشرفت را بیابیم.

سوال اینجاست که آیا رسیدن به موارد بالا توسط دانش و مهارت فعلی خودمان قابل انجام است؟ اگر هست پس چرا تا به الان این اتفاق نیفتاده؟! برگشت بزنیم به حرف بیل گیتس بزرگترین کارافرین امریکایی که میگفت همه به یک مربی نیاز دارند! در واقع، کار مربی همین است که با ارائه بازخورد های سازنده و حمایت تا رسیدن به موفقیت شخص مراجع را همراهی کند. کارشناسان بزرگ دنیا امروزه برای رفع این مشکل استفاده از کوچینگ را پیشنهاد داده اند. امروزه استفاده از کوچینگ به یک فرهنگ در سازمان ها و شرکت های مدرن تبدیل شده و توجه خاصی معطوف این بخش شده است.

تعریف کوچینگ چیست؟

در پاسخ به این سوال که کوچینگ چیست؟ باید بگویم کوچینگ فرآیندی است که یک کوچ (فرد مربی در حوزه کوچینگ) با داشتن مهارتِ ایجاد یک فضای امن، قابل اعتماد و اطمینان، باعث ایجاد ارتباط با مراجع خود می شود. در کوچینگ، یک کوچ حرفه ای، با گوش دادن فعال و پرسیدن سؤالات کلیدی از مراجع، به او یادآور می ‌شود که از تمامی توانایی خود، در جهت حل مسائل استفاده کند. چرا که کوچ‌ها اعتقاد دارند که هیچ‌ کس به اندازه خود فرد، برای حل مسائلش، از جنبه‌ های زندگی خود آگاه نیست.

به زبان ساده، کوچینگ فرآیندی است که هدف آن بهبود عملکرد است و به جای گذشته یا آینده دور، بر «زمان حال» تمرکز دارد. به عبارتی، «کوچینگ باز کردن پتانسیل یک فرد برای به حداکثر رساندن عملکرد خود است.»

زمان برگزاری

شروع وبینار:  22 اسفند 01 – ساعت 14:00

مدت وبینار: 2 ساعت

جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا شرکت در دوره بر روی لینک کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *