برگزاری دومین بازارچه خوداشتغالی و کارآفرینی در مترو تهران

بازارچه

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه از برپایی دومین بازارچه خوداشتغالی و کار آفرینی ویژه زنان سرپرست خانوار با همکاری اداره کل امور بانوان شهرداری تهران در ایستگاه‌های منتخب مترو خبر داد.

 به نقل از ایسنا، سید محمد نقیب گفت: برنامه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با هدف بهبود معیشت و رفاه زنان سرپرست خانوار، تسهیل دسترسی به منابع موجود، آگاهی از نقش مسئولیت‌ها و وضعیت اجتماعی و همچنین حقوق اجتماعی و سیاسی آنها، تقویت مشارکت زنان در جنبه‌های مختلف زندگی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و افزایش کنترل زنان بر فرایند تصمیم‌گیری از سطح خانواده در متروی تهران برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه این بازارچه‌ها در راستای خودکفایی اقتصادی و بهبود معیشت و ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار در ایستگاه‌های تجریش، شریعتی، شهر ری، میدان آزادی، میدان حضرت ولیعصر(عج) و سرسبز برپا شده است افزود: در بیش از ده غرفه، محصولاتی چون پوشاک، زیورآلات، مواد غذایی و ملزومات خانگی و… عرضه خواهد شد.

نقیب در ادامه عنوان کرد: طرح‌های خودکفایی، کارآفرینی، اشتغال و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار از جمله برنامه‌هایی است که می تواند در شرایط مشکلات و تنگناهای اقتصادی ، اثربخشی برنامه‌های حمایتی از زنان سرپرست خانوار را بیشتر نمایان کند.

بنا براعلام روابط عمومی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه گفتنی است این بازارچه‌های خوداشتغالی و کارآفرینی از تاریخ ۱۱ تا ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱ و از ساعت ۱۰ الی ۲۰ در ایستگاه‌های منتخب میزبان مسافران و شهروندان  خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *