صولت مرتضوی: رفع موانع رشد اقتصاد دانش‌بنیان در کشور ضروری است

فرصت شغلی

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

مرتضوی با تأکید بر اینکه تأمین اجتماعی، تأمین معاش آبرومندانه را سبب می‌شود، گفت: گسترش آرامش در جامعه، رفع دغدغه‌ها و کاستن سنگ‌اندازی‌ها از رسالت‌های مهم صندوق‌های تأمین اجتماعی است.

به نقل از مهر، «سیدصولت مرتضوی» در آئین اختتامیه جشنواره ملی کارآفرینان و کارفرمایان برتر سازمان تأمین اجتماعی کشور که جمعی از مدیران و رؤسای وزارتخانه و سازمان‌های تابعه نیز حضور داشتند، اظهار داشت: اگر در جامعه‌ای آهنگ کار و تلاش طنین‌انداز شود، آن جامعه از گزند حوادث تلخ و سو فرهنگی مصون خواهد ماند.

وی با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به اقتصاد دانش‌بنیان برای برون‌رفت از مشکلات کشور، افزود: مقام معظم رهبری تأکید دارند که اگر اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان مدنظر قرار گیرد می‌توان به پشتوانه کارگر و کارفرما شاهد افزایش تولید در کشور بود.

مرتضوی گفت: اقتصاد دانش‌بنیان ستون فقرات اقتصاد هر جامعه‌ای را تشکیل می‌دهد و خروجی‌اش شکست‌ناپذیری اقتصاد کشور است.

وزیر کار، چالش‌های اقتصادی فعلی را ناشی از عدم توجه مناسب به اهمیت تولید دانش‌بنیان عنوان کرد و اظهار داشت: دولت همه تلاش خود را برای تحقق تأکیدات مقام معظم رهبری به کار می‌بندد.

وی با تأکید بر اینکه تأمین اجتماعی، تأمین معاش آبرومندانه را سبب می‌شود، گفت: گسترش آرامش در جامعه، رفع دغدغه‌ها و کاستن سنگ‌اندازی‌ها از رسالت‌های مهم صندوق‌های تأمین اجتماعی است.

مرتضوی بر اجرای نظام سه‌جانبه‌گرایی تأکید کرد و افزود: تأمین اجتماعی بر محور کارگر و کارفرما می‌چرخد و اگر این دو استوانه مهم مورد توجه قرار گیرند قطعاً بستر تحقق حاکمیت سه‌جانبه‌گرایی هموار می‌شود که در سایه این اتفاق مهم تولید ناخالص داخلی و افزایش بهره‌وری را شاهد خواهیم بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: مردم صاحبان اصلی تأمین اجتماعی هستند بنابراین باید صرفه‌جویی همواره مدنظر باشد و برای سال ۱۴۰۲ باید توجه به افزایش بهره‌وری و حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان در دستور کار قرار گیرد که نه تنها شاهد رونق تولید در کشور باشیم بلکه میزان صادرات غیرنفتی را نیز افزایش دهیم‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *