صولت مرتضوی: قرارگاه اشتغال راه‌اندازی شود

صولت مرتضوی

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشتغال را رمز عبور از وابستگی دانست و گفت: برای توسعه اشتغال باید قرارگاه اشتغال راه اندازی کنیم.

به نقل از مهر، سید صولت مرتضوی شامگاه پنجشنبه در کارگروه اشتغال مازندران بااشاره به اهمیت اشتغال آن را امیدبخشی و رونق آفرین دانست و گفت: اشتغال رمز عبور از وابستگی است و به این ترتیب مقام معظم رهبری درباره اشتغال تاکید کردند که باید همانند دفاع مقدس قرارگاه اشتغال ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه مسئولان باید خواب وخوراک را برخود حرام کنند تا برای آحاد مختلف جامعه اشتغال ایجاد کنند زیرا تکلیف شرعی و قانونی است، گفت: امر مهمتری از اشتغال و تأمین معیشت مردم وجود ندارد و یکی از مأموریت‌های حاکمیت ایجاد اشتغال است و کارگزاران نیز در این زمینه مسئولیت دارند.

وی کمترین خواسته جوان ایرانی را ایجاد اشتغال ذکر کرد و آن را بحق برشمرد و گفت: اشتغال تکلیف همگانی است و باید در این راستا تلاش و برنامه ریزی کرد.

وزیر تعاون با اظهار اینکه در دهه ۹۰ از سال ۹۱ به بعد رشد اقتصادی کشور منفی بوده است، گفت: دولت تولید را با منفی نیم درصد تحویل گرفت و بدهی‌های انباشته نیز از دیگر چالش‌های فراروی دولت بوده است.

مرتضوی گفت: کسری بودجه در سال ۱۴۰۰ و ارز ترجیهی که به ته دیگ خورده بود از دیگر مشکلات فراروی بوده است و میزان صندوق‌های بازنشستگی و تأمین اجتماعی بیش از ۴۲۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

وزیر تعاون ادامه داد: اصل و فرع اوراق خزانه که برای ایجاد رونق و توسعه عمرانی فروخته شده بود بالغ بر ۶۲۰ هزار میلیارد تومان ارزش داشت و در این شرایط دولت کارها را در دست گرفته است.

وی با اظهار این دولت از کویر وحشت با مدد الهی و حمایت‌های مردم به سلامت گذر کرده است، گفت: ایجاد اشتغال سبب رونق، افزایش تولید ناخالص، درآمد ملی و ارتقای بهره وری می‌شود و اشتغال باید دانش بنیان باشد.

اشتغال دانش بنیان توسعه یابد

وی تصریح کرد: اشتغال دانش بنیان باید در حوزه آبزی پروری، دام وطیور، گلخانه و غیره افزایش یابد و این بسترها در مازندران مهیا است.

وزیر تعاون توسعه اقتصادی دریا را در مازندران مهم بیان کرد و گفت: در حال حاضر به لحظه و ساعت می‌توانیم آمار بیکاران و اشتغال رصد کنیم زیرا ۱۴ تا ۱۵ میلیون بیمه شده تأمین اجتماعی در کشور وجود دارد.

وی با اظهار اینکه از نظر منابع رتبه هفتم و مصارف رتبه پنجم هستیم، گفت: وضعیت و آمارهای ارائه شده در مازندران امیدوارکننده است و رتبه آن پسندیده و قابل وقبول است.

مرتضوی خواستار توجه به اشتغال در حوزه کشاورزی مازندران شد و گفت: اشتغال حوزه کشاورزی باید در زمینه آبزی پروری، دام وطیور و گلخانه ارتقا یابد و بسترهای لازم در مازندران مهیا است.

وزیر تعاون با بیان اینکه ساز اشتغال دریا در مازندران کوک شده است، گفت: توسعه حمل ونقل دریایی و ارتباط با کشورهای مختلف سبب می‌شود تا مازندران به قطب اقتصاد دریایی در منطقه مبدل شود.

وزیر تعاون به طرح دولت برای حمایت از کارفرمایان اشاره و اضافه کرد: هر کارفرمایی که اقدام به جذب بیکاران متأهل با دو فرزند اقدام کند و علاوه بر حفظ به توسعه اشتغال بپردازد، هزینه‌های ۲۳ درصدی حق بیمه کارفرمایی به مدت یکسال توسط دولت پرداخت می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *