مهران فاطمی: یزد به مرکز رویدادهای دانش‌بنیان تبدیل خواهد شد

دانش بنیان

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

استاندار یزد با اشاره به میزبانی یزد از مسابقات ابتکارات و نوآوری دانش‌آموزی به تشریح ظرفیت‌های یزد در حوزه دانش‌بنیان پرداخت و از اجرای قانون جهش تولید به صورت پایلوت خبر داد.

به نقل از مهر، مهران فاطمی در حاشیه مراسم اختتامیه چهاردهمین دوره مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش آموزی که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: اجرای این قانون مقدمه‌ای برای شناسایی استعدادها از پایه و اساس و در مدارس است که در راستای شناسایی استعدادهای برتر حوزه فناوری و نوآوری برای بالندگی، پرورش و حمایت، جذب و تشوی و هدایت دانش آموزان اجرا می شود.

وی ادامه داد: نامگذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» از سوی مقام معظم رهبری، نویدبخش اتفاقات تازه ای در این حوزه شد و پارک علم و فناوری استان یزد با الهام گرفتن از این شعار، برای برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش آموزی با همکاری شرکت های فناور اقدام کرد.

فاطمی افزود: ترویج فرهنگ، خلاقیت و نوآوری در بین نوجوانان ایران اسلامی، شبکه‌سازی و یادگیری کار تیمی، شناسایی استعدادهای برتر، هدایت دانش‌آموزان به خلاقیت و نوآوری از مهم ترین اهداف این دوره از مسابقات است.

استاندار یزد ادامه داد: این مسابقات در ۱۹ رشته در زمینه‌های متنوع علوم و فناوری‌های نوین و مهارت‌های نرم (رباتیک، هوافضا، برنامه‌نویسی، زیست فناوری، شیمی، ایده‌پردازی، سوادمالی، قصه‌گویی، تئاترصحنه‌ای و بازی‌های فکری) در دو مرحله بصورت مجازی و حضوری برگزار شد.

وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای تبدیل یزد به برگزاری رویدادها به ویژه در حوزه علم وفناوری که استان در این حوزه حرف های زیادی برای گفتن دارد، به اجرای طرح بورسیه شغلی برای اولین بار در کشور به صورت پایلوت اشاره کرد.

فاطمی همچنین به برتری استان یزد در حوزه نوآوری و فناوری اشاره کرد و افزود: جلسات مربوط به حوزه دانش بنیان هر چهارشنبه در استان یزد برگزار می شود تا پایه و اساس و زیرساخت های لازم برای تقویت این حوزه فراهم شود.

استاندار یزد با اشاره به نقش نوآوریها در تامین نیازهای کاربردی از جمله نیازهای استان صنعتی یزد گفت: فرصت شغلی برای افراد نوآور و فناور بسیار است از اینرو باید از هم اکنون در مدارس نسبت به شناسایی و پرورش استعدادهای دانش آموزان اقدام شود تا نیروی کار مورد نیاز تامین شود.

وی با اشاره به برگزاری این مسابقات به میزبانی استان یزد بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین استانداری یزد، وزارت آموزش و پرورش و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و نیز حمایت و همراهی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ریاست جمهوری و قول میزبانی برگزاری مسابقات برای سه سال اعلام کرد: در برگزاری این رویداد بزرگ پارک علم و فناوری یزد، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد و سایر نهادهای ملی و استانی مشارکت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *