انعقاد تفاهم‌نامه همیار دانش‌بنیان در استان البرز

تفاهم-نامه

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

تفاهم نامه همیار دانش‌بنیان ، رونمایی از درگاه واحد و دائمی رفع موانع توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان ، خلاق و فناور در کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی به امضا رسید.

به نقل از کارآفرینی پرس ، آیین امضاء تفاهم‌نامه همکاری همیار دانش‌بنیان به منظور رفع موانع اشتغال زایی و نوآوری سازمانی با حضور علیرضا عباسی نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، صدری مهر دستیار ویژه معاون علمی و فناوری رییس جمهور ، عبدالله دارایی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان و مدیران کل بهزیستی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، سازمان صنعت معدن تجارت ، بنیاد نخبگان استان و سازمان بسیج سازندگی ، سازمان اقتصاد و دارایی ، کمیته امداد امام خمینی ره، محیط زیست استان و جمعی از مدیران ، پژوهشگران و کارفرینان در محل کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز برگزار شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: در برنامه‌ای که به کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز تشکیل شد، مقرر شد اقداماتی چون ایجاد دبیرخانه دائمی همیار دانش‌بنیان در کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز و ایجاد درگاه دائمی همیار دانش بنیان جهت رسیدگی به مشکلات کسب و کارهای دانش‌بنیان و خلاق و فناوری استان توسط کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز پیگیری شود.

وی افزود: همچنین اتصال سازمان‌ها به پنل همیار دانش‌بنیان و پیگیری امور مربوطه از طریق آن و حضور مستمر سازمان ها در جلسات همیار دانش‌بنیان از اهداف این اقدام شایسته است.

عبدالله دارایی در ادامه افزود: در این تفاهم‌نامه مقرر شد در راستای کمک به رفع موانع تولید و تسهیل دریافت مجوزهای ساخت تولید و صدور مجوز تعاونی مجموعه‌های دانش‌بنیان و کمک به اشتغالزایی مجموعه های خلاق و نوآور اقدام شود.

وی خاطر نشان کرد: حذف بروکراسی های زائد اداری و احصا و انتشار نیازهای فناورانه سازمان در راستای ایجاد بازارهای پایدار برای محصولات دانش‌بنیان و حمایت‌های مادی و معنوی از محصولات و خدمات دانش‌بنیان خلاق و فناورانه و حمایت از کسب و کارهای دانش‌بنیان و خلاق نیز از دیگر اهداف این طرح باشد.

دارایی در بخش دیگری از گفتگوی خود افزود: کاهش و حذف هزینه های اخذ مجوز در راستای حمایت از افزایش تولید شرکت‌های دانش‌بنیان و اخلاق و عمل به قوانین ملی حمایتی از این شرکت‌ها در ذیل این برنامه دنبال شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *