فرآیند صدور مجوز راه‌اندازی دفاتر کاریابی علمی کاربردی تشریح شد

مجوز کاریابی ها

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علمی کاربردی از برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با وظایف و فرآیند صدور مجوز راه‌اندازی دفاتر کاریابی تخصصی علمی کاربردی دراین دانشگاه با همکاری وزارت تعاون خبرداد.

به نقل از مهر، علی صدر با اعلام این خبر افزود: پیرو انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک با معاونت توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت کار و با هدف نقش‌آفرینی بیشتر دانشگاه و مراکز آموزش علمی کاربردی در توسعه اشتغال کشور، مقرر است نسبت به ایجاد دفاتر کاریابی تخصصی در مراکز آموزشی واجد شرایط اقدام شود.

صدر گفت: دومین کارگاه توجیهی آشنایی با نقش، وظایف و نحوه صدور مجوز راه‌اندازی دفاتر کاریابی ویژه مراکز آموزش علمی کاربردی با حضور کارشناس مسئول مرکز هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران و کارشناسان حوزه پژوهش و فناوری واحدهای استانی و روسای مراکز آموزش علمی کاربردی سراسر کشور برگزار شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه اظهار داشت: در ابتدای این نشست، سیاست‌های کلی دانشگاه در تکمیل زنجیره آموزش‌های شغل‌محور از طریق ایجاد دفاترکاریابی تخصصی و بخشنامه‌های ابلاغی مطرح شد. سپس مباحث مرتبط با شرایط صدور مجوز دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی، فرآیندهای اخذ مجوز کاریابی در سامانه ذیربط مطرح شد. در پایان جلسه روسای مراکز آموزشی دانشگاه نیز سوالات، نقطه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند که پاسخ آنها نیز داده شد.

صدر اظهار امیدواری کرد: با راه‌اندازی دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی تخصصی در مراکز آموزش علمی کاربردی، علاوه بر تقویت بیش از پیش ارتباط جامعه و صنعت، توانمندسازی کارجویان از طریق خدمات آموزشی قابل ارائه در این مراکز مورد توجه قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *