مدیرعامل گوگل نسبت به مختل شدن برخی شغل ها توسط هوش مصنوعی هشدار داد

هشدار در مورد هوش مصنوعی

به گفته مدیرعامل گوگل برای پذیرش هوش مصنوعی در جامعه به زمان نیاز است. همچنین در طول این زمان باید قانون این فناوری در کشورها ایجاد شود.

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندابه نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل در مصاحبه اخیر خود که با شبکه CBS انجام شد اعلام کرد هوش مصنوعی با توسعه سریع خود تأثیر زیادی روی محصولات همه شرکت ها خواهد داشت. وی در مورد آمادگی لازم جامعه برای مواجهه با فناوری هایی نظیر هوش مصنوعی هشدار داد.

طبق گزارش منتشر شده توسط CNBC، پیچای معتقد است هوش مصنوعی می تواند مشاغلی مانند نوبسندگی، حسابداری، معماری و یا حوزه نرم افزار را مختل کند.

پیچای در مورد توسعه سریع این فناوری هشدار داد و گفت توسعه سریع آن اطلاعات گمراه کننده، اخبار و تصاویر جعلی را در حجمی وسیع ایجاد می کند و به دنبال آن آسیب های فراوانی ایجاد خواهد شد.

گوگل ماه گذشته از چت بات بارد و رقیب ChatGPT رونمایی کرد. در مقابل رویکرد محتاطانه گوکل، مایکروسافت در حال اضافه کردن هوش مصنوعی به تمامی محصولات خود است. این شرکت طی یک قرار داد چند میلیارد دلاری، از فناوری موجود در ChatGPT در موتور جستجوی بینگ و نرم افزار آفیس نیز استفاده کردند.

مدیر عامل گوگل اعلام کرد در هنگام سازگار کردن جامعه با هوش مصنوعی باید قوانینی نیز برای سواستفاده و جرم انگاری از هوش مصنوعی تدوین شود. همچنین کشورها نیز باید استفاده ایمن از آن را به عنوان رویکرد خود در پیش بگیرند. تصمیم در مورد آینده این فناوری نه تنها بر عهده یک شرکت نیست بلکه علاوه بر مهندسان، جامعه شناسان و اخلاق شناسان نیز باید در روند توسعه قرار داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *