«چت جی پی تی» به قابلیت «اینکوگنیتو» مجهز شد

قابلیت ناشناس در چت جی بی تی

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا به نقل از گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، شرکت OpenAI قابلیت جدیدی را به «چت جی پی تی» افزوده است که مانع از ذخیره تاریخچه مکالمات کاربر یا استفاده از آن برای ارتقای این چت بات هوشمند می شود.
قابلیت « incognito » کاربر را در حالت ناشناس قرار می‌دهد تا بدون اینکه ردپایی از خود به جا بگذارد، از رباتِ گپ و گفتگوی شرکت OpenAI استفاده کند.
همچنین OpenAI از تصمیم برای ارائه مدل «بیزینس» چت جی پی تی برای اعمال کنترل بیشتر بر داده های کاربران خبر داد. این اقدامات بعد از آن اتخاذ می شود که چت بات های هوش مصنوعی از جمله مدل جی پی تی به دلیل عدم شفافیت بابت استفاده ای که از داده های جمع آوری شده کاربران می کنند، زیر تیغ انتقاد قرار گرفته اند.
ماه میلادی گذشته، ایتالیا از بیم نقض حریم خصوصی کاربران، استفاده از چت جی پی تی را ممنوع کرد و فرانسه و اسپانیا نیز خدمات این چت بات را زیر ذره بین برده اند.
با اتکا به قابلیت اینکوگنیتو (ناشناس)، کاربران چت جی پی تی می توانند گزینه تاریخچه مکالمه و آموزش چت بات (Chat History & Training) را در منوی تنظیمات خاموش کنند.البته OpenAI قبل از حذف کامل داده های کاربران، برای رصد هرگونه سوء استفاده، اطلاعات جمع آوری شده را برای یک بازه زمانی ۳۰ روزه، نزد خود نگه می دارد.
مدل بیزینسِ چت جی پی تی هم که طی ماه های آینده عرضه می شود، از گفتگوها و داده های کاربران برای ارتقای هوش مصنوعی خود استفاده نخواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *