بهترین استراتژی ها برای افزایش شهرت برند

استراتژی شهرت برند

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا به نقل از فرصت امروز، در جهان امروز که در هر حوزه از کسب و کار هزاران برند وجود دارد و تعداد آنها روبه افزایش است اگر برای افزایش شهرت خود برنامه های درستی را نداشته باشید، بدون شک سهم بازار را از دست خواهید داد و در مدت زمان کوتاهی، دیگر شانس لازم برای ادامه فعالیت را به دست نخواهید آورد. این امر در حالی است که بسیاری از کسب و کارها، از تلاش های خود نتیجه لازم را به دست نمی آورند. به همین خاطر در ادامه بهترین استراتژی ها برای افزایش شهرت برند را معرفی خواهیم کرد
1-بازاریابی چریکی
در این شیوه شما به دنبال دیده شدن برند خود از روش های خلاقانه خواهید بود. این موضوع کمک خواهد کرد تا در کنار کمترین هزینه، چشم ها را به خوبی به سمت خود جذب نمایید. برای مثال در این رابطه برند ایر بی ان بی، اقدام به نمایش اتاق خواب هنرمند مشهور، ون گوک نمود. درواقع یک تصویر از ون گوگ در اتاقی جدید که برند این شرکت به خوبی قابل مشاهده است، برای هر فردی جذابیت دارد و بدون شک افرادی از سراسر جهان تمایل خواهند داشت که یک شب را در این اتاق سپری کنند. این شیوه از بازاریابی، دارای ظرافت هایی است که باعث خواهد شد تا شما نیاز داشته باشید که حتما در این زمینه مطالعه کافی را داشته باشید. درواقع در هر شیوه بازاریابی، ترندهایی معرفی می شود که با رعایت آنها می توانید تاثیرات اقدامات خود را چند برابر کنید. بررسی اقدامات انجام شده از سوی برندهای موفق نیز به شما ایده های بسیار خوبی را خواهد داد. 
2-بازاریابی محیطی
اگرچه تصور بسیاری از افراد از این شیوه چاپ کردن برند خود بر روی تیشرت و… می باشد با این حال در جهان مدرن امروز شما می توانید اقدامات به مراتب بیشتر و تاثیرگذارتری را انجام دهید. برای مثال می توانید به جای چاپ کردن تیشرت که هزینه های زیادی را دربر دارد و پخش کردن آن نیز محدود به یک موقعیت مشخص خواهد بود، لوگو خود را بر روی لباس یک انیمیشن و یا بازی موبایلی قرار دهید که خود باعث می شود تا شانس دیده شدن میلیونی را با هزینه ای به مراتب کمتر، پیدا کنید. درواقع در بازاریابی محیطی لازم است تا به دنبال اقداماتی باشید که تاثیرات بیشتری را برای شما به همراه دارد. 
3-حضور در شبکه های اجتماعی
در این زمینه منظور صرفا تولید محتوا و پیدا کردن مخاطب نبوده و لازم است تا شما برای کاربران، پیام ارسال کنید که زمینه ساز آشنایی با برند می شود. در این بخش لازم است تا خود را معرفی کرده و حداقل یک مزیت رقابتی را مطرح کنید تا افراد به سمت شما متمایل شوند. نکته ای که در این بخش باید به آن توجه داشته باشید این است که پیام شما باید تا حد امکان کوتاه باشد و حتما لینک سایت اصلی را نیز ارجاع دهید تا در صورت کنجکاو شدن افراد، زمینه آشنایی بیشتر و یا حتی خرید، مهیا باشد. 
4-پاسخ دادن به سوالات
اگرچه در ظاهر عجیب به نظر می رسد، با این حال واقعیت این است که با پاسخ دادن به سوالات در بسترهای مختلف نظیر ردیت، می توانید زمینه‎ آشناشدن افراد بیشتر با برند خودتان را مهیا کنید و این موضوع کمک خواهد کرد تا تسلط شما بر روی حوزه ای که در آن فعالیت دارید، به نمایش گذاشته شود. به همین خاطر تلاش کنید تا به سوالات و فرم های آنلاین موجود در بستر اینترنت، پاسخ دهید و حتما نام و عکس کاربری، لوگو و نام برند خودتان باشد. در این زمینه تولید محتوا در سایت های مختلف نیز در راستای همین سیاست خواهد بود. 
5-تولید محتوای آموزشی
از دیگر اقداماتی که می توانید انجام دهید این است که نیاز اطلاعاتی جامعه هدف را شناسایی کرده و با افزایش آگاهی آنها، تمایل به استفاده از محصولات را افزایش دهید. درواقع امروزه آموزش به قدری ساده شده است که حتی بدون نیاز به خارج شدن از منزل خود، می توانید در یک دوره آنلاین و یا آفلاین شرکت نمایید. به همین خاطر تمایل به یادگیری، رشد چشمگیری را پیدا کرده است. در این زمینه لازم است تا پکیج های مشابه را مشاهده کنید و سعی کنید که حرف جدیدی و یا شیوه آموزش بهتری را داشته باشید. 
6-سخنرانی را جدی بگیرید 
واقعیت این است که برای سخنرانی کردن، بسترهای مختلفی وجود دارد. برای مثال شما می توانید در برنامه تد شرکت کرده و با یک سخنرانی جذاب، عملا برند خود را نیز به افراد بیشتری معرفی کنید. با این حال این امر پایان کار نبوده و شما فرصت حضور در بسترهایی نظیر پادکست ها، دانشگاه ها و مراکز آموزشی، وبینارها و کنفرانس ها، ایونت ها و… را در اختیار دارید که لازم است تا از هر یک، نهایت استفاده را داشته باشید. 
7-بازاریابی خیابانی
بدون شک هر فردی در طول روز از خیابان ها ممکن است حتی برای چند بار عبور کند که این موضوع باعث می شود تا فرصت خوبی برای دیده شدن برند شما وجود داشته باشد. در این زمینه می توانید اقدامات مختلفی نظیر پخش کردن تراکت، بیلبورد و… را داشته باشید. در این زمینه امکان امتحان کردن محصول و یا برگزاری یک مسابقه، از جمله مواردی است که می تواند جذابیت بالایی را به همراه داشته باشد.
8-بازاریابی هشتگی
بدون شک این شیوه از بازاریابی کمتر به گوش شما رسیده است، با این حال این اقدام نیز بسیار تاثیرگذار بوده و نتایج خارق العاده ای را به همراه دارد. در این زمینه شما باید در شبکه های اجتماعی، از هشتگ ها استفاده کرده و حتی کمپینی در این زمینه داشته باشید. در این رابطه کوکاکولا، اقدامات بسیار جذابی را انجام می دهد که توصیه می شود از آن الهام بگیرید.
9-همکاری با استارت آپ ها
نوپا بودن یک شرکت باعث می شود تا نیازهای مختلفی وجود داشته باشد که با تامین حتی یکی از آنها می توانید زمینه ساز آشنایی با افراد بیشتری را مهیا کنید. درواقع این دسته از برندها، حضور فعالی در بستر اینترنت دارند که بدون شک نام شما نیز درج خواهد شد. با این حال این موضوع تنها در راستای تبلیغات نبوده و برای شما سودآوری مستقیم را نیز به همراه دارد. /ساجده یخچالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *