خوشه های کسب وکار بومی هدفمند در مسیر توسعه فرامرزی قرار بگیرند

خوشه های کسب و کار

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا به نقل از ایسنا/هرمزگان، معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان هرمزگان عنوان کرد: با توجه به منحصربه فرد بودن صنایعی مانند حصیر بافی در استان خوشه های کسب و کارهای بومی هدفمند در مسیر توسعه فرامرزی قرار بگیرند.
احسان بخرد صبح امروز (۲۷ فروردین ماه) در نخستین جلسه شورای راهبردی توسعه خوشه حصیربافی با تاکید بر توسعه این صنعت و رسدن به اهداف تعیین شده است، گفت: خوشه حصیر بافی به عنوان یکی از صنایع ویژه مورد بحث است که با توجه به مسیر راهبردی در نظر گرفته شده فاز مطالعاتی آن به اتمام رسیده است.
وی بیان کرد: در گام نخست طراحی سایت و ارائه آن به چهار زبان زنده دنیا در دستور کار قرار دارد که به زودی پیاده سازی و اجرایی میشود.
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان هرمزگان با اشاره به مشترکات فرهنگی با کشورهای حوزه خلیج فارس اظهار کرد: در زمان انجام مطالعات پژوهشی حصیر بافی به تمامی نکات مانند اشتراکات فرهنگی با کشورهای حاشیه خلیج فارس که این صنعت را دارند توجه شده و بر اساس آن برنامه ریزی های بازاریابی صورت گرفته است.
بخرد با اشاره به اینکه هاب تولید صنعت حصیر بافی در استان روستای بهمنی در شهرستان میناب است گفت: یکی از اهداف مهم در این زمینه رسیدن به توسعه صنایع کوچک در روستاها است به همین منظور مراکز خوشه های مختلف شناسایی و معرفی شده است.
به گزارش ایسنا، در این جلسه گزارش مطالعه شناختی از سوی عامل توسعه خوشه حصیربافی ارائه و با تبادل نظر بین اعضا شورا که از اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره)، اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی هرمزگان و برخی از ذی نفعان فعال در زمینه حصیربافی می باشند؛ برنامه عمل سال اول مصوب شد./سهیلا ربیعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *