پدر هوش مصنوعی از خطرات این فناوری می‌گوید

پدر هوش مصنوعی

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا به نقل از کارآفرین نیوز، جفری هینتون که به عنوان پدر هوش مصنوعی می‌شناسیم گوگل را ترک کرد.

آنچه این روزها بیشتر موجب افزایش حجم نگرانی‌ها از گسترش هوش مصنوعی شده هشدارهای گاه و بیگاه این کارشناس خبره هوش مصنوعی است. هشدارهای هینتون نسبت به حضور پررنگ این فناوری در آینده، موجب افزایش توجه و حساسیت عمومی نسبت به گسترش هوش مصنوعی شده است.

هینتون در روزهای گذشته اعلام کرد از گوگل جدا شده است تا بتواند راجع به خطرات هوش مصنوعی، آزادانه سخن بگوید.

وی در مصاحبه‌ای با نیویورک‌تایمز با ابراز نگرانی از ظرفیت‌های نهفته هوش مصنوعی تاکید کرد: هوش مصنوعی در ۵ سال اخیر، تفاوت‌های زیادی پیدا کرده است، اگر این شتاب تعمیم پیدا کند چشم‌انداز آینده ترسناک خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: گوگل را به عنوان مادر هوش مصنوعی می‌شناختیم اما حالا زمین بازی در حال تغییر است. حرکت پرشتاب مایکروسافت و اُپن‌اِی‌آی (OPenAI) موجب شد رقابت ایجاد شده میان شرکت‌ها برای کسب موفقیت در زمینه‌های گوناگون بر بستر این فناوری به گونه‌ای در حال پیشرفت است که می‌تواند آینده ترسناکی ترسیم کند.

وی با اظهار ندامت از روند حرفه‌ای خود در این مسیر تاکید کرد: انتظار داشتم اتفاق‌هایی که این روزها در حال رخ دادن است در ۳۰ تا ۵۰ سال آینده بلکه دیرتر به وقوع بپیوندد.

گرچه وی تاکید کرد تاکنون نیز مسئولانه در رابطه با هوش مصنوعی عمل کرده است اما حالا احساس می‌کند باید بتواند آزادانه درباره خطرات آتی این فناوری سخن بگوید. یکی از نگرانی‌های هینتون، عدم تعادل و توازنی است که پیشرفت‌های هوش مصنوعی در بازار کار در حوزه‌های مختلف ایجاد کرده است.

هینتون از سال ۲۰۱۳ در گوگل، مشغول به کار بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *