گسترش طرح ملی «کسب و کار پایدار خانواده‌محور»/ ضرورت حمایت ویژه از بانوان بدسرپرست

طرح ملی کسب و کار

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کار های نوین جوانان وندا به نقل از دنیای اقتصاد ، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با تشریح طرح “کسب و کار پایدار خانواده‌محور” بر لزوم حمایت از بانوان بدسرپرست تاکید کرد.  انسیه خزعلی با اشاره به طرح “کسب و کار پایدار خانواده‌محور” که با هدف حمایت از خانواده‌های سرپرست خانوار و ایجاد اشتغال از طریق آموزش یا تخصیص وام خوداشتغالی انجام می‌پذیرد، به تشریح زوایای این طرح پرداخت.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: حمایت از کارآفرینان زن سرپرست خانوار یا خودسرپرست و ایجاد سازوکاری مناسب جهت توزیع محصولات تولیدی این بانوان مورد تاکید طرح کسب و کار پایدار و خانواده‌محور است.

خزعلی در گفتگو با رادیو اقتصاد خاطرنشان کرد: طرح مذکور با توافقات دوجانبه معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با بنیاد برکت تاکنون در ۲۱ استان اجرایی شده که بیش از ۳۰۰ بانوی سرپرست خانواده را مشغول به کار کرده و اکنون در مرحله پوشش‌دهی به کل کشور است.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد ظرفیت‌های عظیم بانوان کارآفرین و نخبه در شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم، گفت: حمایت این معاونت در عرصه اشتغال در دو بخش سمن‌ها و انجمن‌ها و همچنین زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست است که گاهی شرایطی به مراتب سخت‌تر از زنان بی‌سرپرست را تجربه می‌کنند، لذا در این زمینه نیاز به پشتیبانی جدی‌تری وجود دارد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از دو طرح ملی اشتغال در زمینه دام و پرورش نهال خبر داد و افزود: کاشت یک میلیارد نهال در دستور کار دولت است که کاشت بذر تا نهال می‌تواند ظرفیت مناسبی برای اشتغال بانوان را فراهم کند./ساجده یخچالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *