وبینار مدیر ارشد محتوا: از مسیر تا قله

وبینار مدیر ارشد محتوا

سال‌ها پیش، شخصی به اقتضای زمانش جمله‌ای گفت: «محتوا پادشاه است». آن زمان عصر وب 1 بود، عصر صحرای برهوت محتوا و گوینده نیز از آن آگاه بود.

آن روزها با یک وبلاگ و یک خط دایال‌آپ، دور هم جمع می‌شدیم و در دنیای «مجازی» صحبت می‌کردیم. عمدتا از جنس نامه‌ها و ناله‌ها و دفترنوشت‌های دهه‌های پنجاه و شصت که نه قرار بود پیامی جز دلتنگی و ابراز علاقه به دنیا و رهیدن از فشار تنگ روزگار داشته‌باشد و نه هدفی جز این داشت. 

آن روزها هم به سرعت گذشتند. اینترنت دنیا را در نوردید و وب، این عالی‌ترین ساخته دست بشر به «دنیای دیجیتال آنلاین» رسید و از مجازی بودنش هزاران گام فاصله گرفت. 

دیگر نمی‌شد محتوا را صرفا برای پر کردن صفحه و درد دل انتخاب کرد. 

عصر، عصر محتوای تعاملی و تعامل محتوا بود؛ جایی که محتوا قرار بود هم معرف، و هم سازنده و هم خود آن چیزی باشد که افراد دنبالش می‌گردند. 

فضا جدی‌تر شد و محتوای تجاری و تخصصی شکل گرفت. 

اینجا بود که آموختیم محتوا اساسا می‌تواند بخشی از برنامه بازاریابی هم باشد. بنابراین به دپارتمان بازاریابی انتقالش دادیم و با خود گفتیم، این جا حتما بهترین جای ممکن برای توست.

غافل از این که رشد توقف‌ناپذیر دنیای دیجیتال آنلاین، این قله را هم به سرعت پشت سر می‌گذارد و اکنون در آستانه دنیایی ایستاده‌ایم که محتوا آن چنان مهم باشد که برایش دپارتمان محتوا هم بچینیم و چنان پتانسیل ایجاد ارزشی در سازمان داشته باشد که برایش موقعیت «مدیر ارشد محتوا» تعریف کنیم و آن را هم‌سنگ سایر مدیران ارشد سازمانی قرار دهیم.

جایگاه شغلی مدیر ارشد محتوا

اما اینجا همان «افتادن مشکل‌ها» است. این موقعیت جدید چگونه تعریف می‌شود؟ 

چه وظایفی دارد؟ 

از او چه انتظاراتی باید داشته باشیم؟

چه شایستگی‌ها و مهارت‌هایی باید احراز و اثبات کند؟ 

آیا می‌توان از اعضای تیم محتوا شخصی را تا این درجه رساند یا باید از بیرون از سازمان چنین شخصی را استخدام کنیم؟

شاید این موقعیت کاری، موقعیت بعدی من باشد. چه مسیر و مهارت‌هایی را باید برایش بپیمایم؟

سال‌ها کار در حوزه محتوا و نویسندگی و قلم به دست بودن و بعدها تبدیل شدن به مدیر محتوا، استراتژیست محتوا و مدیر ارشد محتوا، برای من تجارب لذت‌بخش و در عین حال دردناکی بودند. 

من در طول این مسیر بارها و بارها اشتباه کرده‌ام، زمین خورده‌ام، از نداشتن مهارت‌هایی رنج برده‌ام که همیشه دوست داشتم کسی باشد و به من بیاموزد و امروز من آن «کسی هستم که قرار است مسیری که خودش پیموده، با تمام پیچ و خم‌هایش» را به شما نشان دهد و شما را تا نوک قله راهنمایی کند که حداقل «هزینه کمتری» برای این جایگاه شغلی بپردازید و بهتر و مؤثرتر به تربیت نیروی محتوا اهتمام ورزید. 

میوه آن سال‌های رنج و درد، این سلسله وبینارهایی هستند که امیدوارم در آینده باعث شوند جوانه‌های محتوایی در کویر محتوایی زبان فارسی جوانه بزنند و رشد کنند و بالنده شوند و درخت محتوای دیجیتال زبان فارسی هم به جایگاهی که شایسته آن است برسد. 

سرفصل‌های وبینار

مدیر ارشد محتوا

– اهمیت جایگاه 

– شرح شغلی

– مقیاس پذیری محتوا 

– بینش 

– اجرای استراتژی

– فهم مالی و بودجه بندی

– گزارش نتایج و گزارش گیری

– رویه‌سازی، فرآیند سازی و برون‌سپاری

– جانشین پروری 

– ارتباطات مؤثر سازمانی 

– رهبری مؤثر سازمانی 

مخاطبین

مدیران بازاریابی

مدیران محتوا

مدیران کسب و کار

دیجیتال مارکترهای علاقمند به محتوا 

سرمایه‌گذاران و اعضای هیئت مدیره 

برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام کلیک کنید. هنگام ثبت نام تخفیف 20% با کد تخفیف vanda

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *