گوگل قابلیت‌های هوش مصنوعی در سرویس‌های خود را با عنوان Duet AI ارائه می‌کند

duet ai

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا به نقل از دیجیاتو، گوگل در کنفرانس I/O 2023 از مجموعه ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی تحت عنوان Duet AI رونمایی کرده است که در سرویس‌های ورک اسپیس این شرکت مانند جیمیل و میت، قابل استفاده خواهند بود. البته بعضی از این ویژگی‌ها در گذشته هم در دسترس قرار داشتند و اکنون تنها با نامی جدید ارائه می‌شوند.

امکانات Duet AI در گوگل ورک اسپیس چیست؟

پس از افزایش محبوبیت ChatGPT در طی ماه‌های اخیر، زنگ خطر برای گوگل به صدا درآمد و این شرکت سعی کرد تا با کار روی چت‌بات Bard، به رقابت مستقیم با مایکروسافت و OpenAI بپردازد. البته گوگل از امکانات مبتنی بر هوش مصنوعی مولد نیز غافل نمانده و سعی داشته است تا ویژگی‌های گوناگونی را به سرویس‌های خود اضافه نماید.

اکنون گوگل اعلام کرده که نام Duet AI را برای مجموعه ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در اپلیکیشن‌های ورک اسپیس خود در نظر گرفته است. ابزارهای مذکور مشابه با قابلیت‌های ارائه‌شده در قالب سرویس Copilot مایکروسافت برای برنامه‌های آفیس هستند و به‌مرور امکانات بیشتری را پذیرا خواهند بود.

ازجمله ویژگی‌های زیرمجموعه Duet AI می‌توان به نگارش خودکار متن در سرویس‌های جیمیل و Docs در کنار ساخت خودکار تصاویر در اپلیکیشن Slides اشاره کرد. همچنین ایجاد خلاصه خودکار از جلسات در گوگل میت نیز یکی دیگر از قابلیت‌های کاربردی است. ناگفته نماند که برخی از این امکانات، مثل Smart Compose، در اپلیکیشن موبایل جیمیل هم قابل استفاده خواهند بود.

تصحیح خودکار متون و ایجاد بلوک‌های متنی در سرویس Docs، پس‌زمینه سفارشی در گوگل میت و دسته‌بندی هوشمند و سازمان‌دهی پروژه‌های پیچیده در اپلکییشن Sheets، از دیگر مواردی هستند که کاربران به‌زودی می‌توانند جهت بهره‌وری بیشتر مورد استفاده قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *