ضرورت توسعه زایشی دانش‌بنیان‌ها

توسه زایشی دانش بنیان ها

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا به نقل از معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، سورنا ستاری دبیر کمیسیون علم و فناوری دبیرخانه شورای راهبردی روابط خارجی امروز دربازدید نمایشگاه و رویداد اینوتکس ۲۰۲۳ تاکید کرد: همیشه نوآوری خودش را به اثبات می‌رساند و می‌تواند حرف خودش را به کرسی بنشاند.
معاون سابق علمی با تاکید بر اینکه زایش شرکت‌های دانش‌بنیان  طی دو الی سه سال اخیر با اپیدمی کرونا به وقفه افتاد گفت: امیدوار هستیم که زیست‌بوم  با همین پویایی توسعه پیدا کند زیرا هنوز در کشور کار داریم و باید به اهداف‌مان برسیم.
ستاری با تاکید بر اینکه باید همزمان با نواوری، دانشگاه‌ها نیز ارتقا یابند، ادامه داد: پیشرفت یک فرهنگ است؛ راه‌اندازی کارخانه سیمان و آهن یا نرم‌افزار پیشرفت نیست.
دبیر کمیسیون علم و فناوری دبیرخانه شورای راهبردی روابط خارجی گفت: یک سال آخر فعالیتم منتظر تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان بودیم و پای این قانون ایستادیم.

وی تاکید کرد: قانون جهش تولید دانش‌بنیان یک قانون پیشرفته است که در ۲۰ سال آینده کشور نتایج آن مشخص می‌شود.اکنون باید تمام‌ توجه و تمرکز در مسیر اجرای این قانون باشد.

سرمایه‌گذاری اقتصاد دانش‌بنیان توسط بخش خصوصی
وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که سرمایه‌گذاری بخش بزرگی از اقتصاد دانش‌بنیان است. اما این سرمایه‌گذاری باید توسط بخش خصوصی باشد.

دبیر کمیسیون علم و فناوری دبیرخانه شورای راهبردی روابط خارجی ادامه داد: امکان ندارد که کشور ۲۰ درصد تولید ناخالص داخلی را داشته باشد اما  وضع دانشگاه‌های کشاورزی اینگونه باشد.
به گفته وی، کار دولت این است که زیرساخت‌ها را توسعه دهد؛ لازمه این زیرساخت در حوزه‌های مهمی همچون معدن، کشاورزی و …باشد.
وی با اشاره به دولت باید فقط نقش حمایتی داشته باشند به این صورت ریسک بخش خصوصی را پایین می‌آورد؛ هنر ما در ۱۰ سال گذشته در حوزه دانش‌بنیان این بوده که سرمایه بخش خصوصی وارد شرکت‌ها شد.
دبیر کمیسیون علم و فناوری دبیرخانه شورای راهبردی روابط خارجی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از این فرآیند حمایت ویژه کردند، گفت: بدون این حمایت‌ها قادر به دست آوردن چنین نتیجه‌ای نبودیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *