پس از آمریکا و اروپا، حالا بریتانیا با سرمایه‌گذاری 1.2 میلیارد دلاری به‌دنبال تسلط بر صنعت تراشه است

تراشه

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا به نقل از دیجیاتو، دولت بریتانیا از استراتژی ملی نیمه‌هادی خود رونمایی کرد که در آن با سرمایه‌گذاری یک میلیارد پوندی (1.24 میلیارد دلار) روی سه هدف اصلی متمرکز می‌شود: تقویت قابلیت‌های صنعت تراشه داخلی، کاهش و جلوگیری از اختلالات بیشتر در زنجیره تأمین و حفاظت از امنیت ملی.

استراتژی نیمه‌هادی تعهد دولت بریتانیا به تقویت بخش تراشه‌های داخلی، رسیدگی به آسیب‌پذیری‌های زنجیره تأمین و تضمین امنیت ملی را نشان می‌دهد و بخشی از یک استراتژی 20 ساله خواهد بود که تاکنون با تأخیرهای زیادی مواجه شده است.

برنامه‌های بریتانیا برای تسلط بر صنعت تراشه

بریتانیا به‌عنوان بخشی از استراتژی خود به‌دنبال افزایش همکاری با شرکای بین‌المللی نیز خواهد بود. در همین رابطه، دولت بریتانیا این هفته در هیروشیما با ژاپن قراردادی را برای تقویت همکاری در‌زمینه دفاع و نیمه‌هادی‌ها امضا کرده است.

به گفته دولت بریتانیا، ابتدا از سال 2023 تا 2025 مبلغ 200 میلیون پوند روی این طرح سرمایه‌گذاری خواهد شد و سپس در دهه آینده این میزان تا 1 میلیارد پوند افزایش پیدا خواهد کرد. این بودجه برای بهبود خط تولید در صنعت تراشه و دسترسی به نمونه‌سازی، ابزارها و پشتیبانی کسب‌و‌کار استفاده خواهد شد.

«ریشی سوناک»، نخست وزیر بریتانیا به نقل از CNBC در بیانیه‌ای گفت:

«نیمه‌هادی‌ها زیربنای دستگاه‌هایی هستند که ما هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنیم و برای پیشرفت فناوری‌های آینده بسیار مهم خواهند بود. این استراتژی جدید تلاش‌‎های ما را در زمینه‌هایی مانند تحقیق و طراحی متمرکز می‌کند که نقاط قوت ما در آن‌ها نهفته است؛ بنابراین می‌توانیم مزیت رقابتی خود را در صحنه جهانی پرورش دهیم.»

او اضافه کرد:

«با افزایش قابلیت‌ها و انعطاف‌پذیری صنعت نیمه‌رسانای پیشرو در جهان خود، اقتصادمان را رشد می‌دهیم، مشاغل جدیدی ایجاد می‌کنیم و در خط مقدم پیشرفت‌های فناوری جدید باقی می‌مانیم.»

درحالی‌که نگرانی‌هایی درباره این استراتژی مطرح شده، واکنش بازیگران بزرگ صنعت به استراتژی ملی نیمه‌هادی بریتانیا خوش‌بینانه بوده است. «رنه هاس»، مدیرعامل Arm، ازجمله افرادی است که نسبت به این موضوع ابزار خوش‌بینی کرده و اظهار داشته که این استراتژی از نقش بریتانیا در زنجیره تأمین جهانی فناوری نسل بعدی حمایت خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *