تلاش آمستردام برای حفظ حریم خصوصی دیجیتالی شهروندان

حفظ حریم خصوصی

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا به نقل از سرویس ترجمه ایمنا، افزایش گرایش مدیران شهرهای سراسر دنیا به کاهش انتشار کربن ناشی از حمل‌ونقل و به حداقل رساندن اشتیاق مردم به عبور و مرور از طریق خودروهای شخصی، ظهور روزافزون خودروهای اشتراکی را در اغلب نقاط دنیا به دنبال داشته است. به‌ویژه در شهرهای آنتورپ در بلژیک، میلان ایتالیا، برمن در آلمان و آمستردام هلند همه‌روزه بر تعداد شهروندانی افزوده می‌شود که از طریق خودروهای اشتراکی به عبور و مرور در شهرهای خود می‌پردازند.

اگرچه این خودروها به‌طور قابل‌توجهی در کاهش انتشار کربن ناشی از حمل‌ونقل در شهرهای میزبان نقش مهمی ایفا کرده است، با این حال نرم‌افزارهایی که برای بهره‌گیری از این طرح‌ها توسعه داده می‌شود، می‌تواند تهدیدهایی را برای کاربران به دنبال داشته باشد. در واقع، تجاوز به حریم خصوصی کاربران نرم‌افزارهای مربوط به خودروهای اشتراکی از طریق تسهیل دسترسی به اطلاعات شخصی به ثبت رسیده است و سایر موارد مشابه می‌تواند زمینه را برای افراد سودجو هموار کند، که این امر به سهم خود می‌تواند تهدیداتی را پیش روی کاربران قرار دهد.

مدیران آمستردام در نظر دارند استانداردهایی را برای پردازش امن اطلاعات کاربران نرم‌افزارهای خودروهای اشتراکی اعمال کنند تا از این طریق، امکان حفظ حریم خصوصی شهروندان را فراهم بیاورند. در این راستا، رویکردی ارائه خواهد شد که بر مبنای آن انباری برای ذخیره اطلاعات کاربران فناوری‌های هوشمند، به‌ویژه افرادی که از نرم‌افزارهای مخصوص حمل‌ونقل اشتراکی بهره می‌گیرند، توسعه داده خواهد شد و دسترسی به آن برای افراد سودجو به صفر خواهد رسید. در واقع، رویکرد جدید دسته‌بندی اطلاعات افراد را در پنج گروه درجه‌بندی شده در بر می‌گیرد، که بر مبنای آن تنها دسترسی به داده‌های غیرشخصی، با هدف افزایش امنیت کاربران ممکن می‌شود. چنانچه افراد متخلف تلاش کنند به بخش آخر دسته‌بندی که اطلاعات خصوصی کاربران را در بر می‌گیرد، دسترسی پیدا کنند، با پیگیری قانونی مواجه خواهند شد و عواقب سختی را تجربه خواهند کرد. اسامی افراد، اطلاعات مربوط به حساب‌های بانکی، الگوهای سفر روزانه و سایر عوامل مشابه در گروه ممنوعه دسته‌بندی آمستردام قرار می‌گیرد که تلاش برای دسترسی به آن‌ها غیرقانونی تلقی می‌شود و جریمه‌هایی را برای افراد متخلف به دنبال خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *