ممنوعیت فعالیت شرکت تراشه ساز آمریکایی «میکرون تکنولوژی» در چین

میکرون

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا به نقل از بازار؛ دولت چین با انتشار دستوری رسمی، فعالیت شرکت آمریکایی «میکرون تکنولوژی» که در زمینه تولید تراشه های الکترونیکی فعالیت دارد را در تمامی پروژه های زیرساختی چین ممنوع کرد.

بر اساس این گزارش، پکن دلیل این اقدام خود را تهدیدات امنیتی جدی عنوان کرده که تراشه های میکرون برای زیرساخت های اطلاعاتی چین ایجاد نموده و امنیت ملی این کشور را به خطر انداخته است.

سازمان امنیت سایبری چین با انتشار بیانیه ای در همین خصوص اعلام کرد که از این پس تمامی فعالیت های میکرون تکنولوژی در پروژه های زیرساختی و شبکه های اطلاعاتی این کشور ممنوع بوده و از تمامی پروژه های جاری نیز کنار گذاشته خواهد شد.

لازم به ذکر است تنش میان ایالات متحده و چین بر سر صنعت تراشه های الکترونیکی و محصولات آنها طی ماه های اخیر تا حد بی سابقه ای بالا گرفته و دو طرف شرکت های ملی خود را از مشارکت در پروژه های کشور مقابل محروم کرده و همچنین موانع متعددی بر سر راه فعالیت شرکت های کشور رقیب ایجاد نموده اند.

پیشتر، ایالات متحده نیز از فروش تراشه های پیشرفته تولید شرکت آمریکایی NVIDIA به چین که به ادعای واشنگتن می توانند در ساخت و تولید تسلیحات پیشرفته و یا جاسوسی توسط سرویس های اطلاعاتی چینی مورد استفاده گیرند، ممانعت کرده بود.

ایالات متحده همچنین فعالیت شرکت هایی چون هوآوی را در خاک این کشور ممنوع اعلام کرده و محدودیت های زیادی نیز بر سر استفاده شهروندان خود از شبکه اجتماعی چینی تیک تاک قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *