بوم کسب و کار شرکت هواپیمایی ایزی جت

شرکت هوایی ایزی جت jeasy jet

هواپیمایی ایزی جت، بزرگترین شرکت هواپیمایی در بریتانیا است، که در رتبه 37 خطوط هوایی دنیا قرار دارد و دفتر مرکزی آن، در فرودگاه لوتن لندن مستقر می‌باشد. خطوط هوایی ایزی‌جت، در سال ۱۹۹۵ توسط سر استلیوس هاجی ایانو تأسیس شد.

این شرکت بزرگ به دلیل شمار انتقال مسافر و تعداد پروازهای بین‌المللی، بیش از ۱۱ هزار نفر را در سراسر اروپا به ویژه در انگلستان استخدام کرده است.

یکی از نکات مهم این است که شرکت ایزی جت ‌می‌تواند هزینه‌های سوخت و آلایندگی هواپیما‌های خود را در دراز مدت به ‌طور قابل توجهی کاهش دهد.

این شرکت با انتقال بیش از ۵۰ میلیون مسافر در سال، پس از رایان‌ایر دارای دومین شبکه پروازی ارزان‌ قیمت در اروپا است. بعضی اوقات قیمت‌های بلیط هواپیماهای ایزی جت به قدر پایین و ارزان می شود که از قیمت بلیط قطار هم کمتر است.

در ابتدا شاید این مطلب به ذهنتان برسد که چون قیمت بلیط‌ها ارزان است، خدمات خوبی ارائه نمی‌دهد. اما برخلاف این تفکر شرکت ایزی جت برای ارائه خدمات خوب، مهماندارانی را دارد که به زبان های مختلف دنیا صحبت می‌کنند و افرادی که برای مسافرت از این شرکت استفاده می کنند از خدمات آن راضی هستند.

هواپیمایی ایزی جت

درآمد ایزی‌جت

درآمد ایزی جت از فروش بلیط ها حاصل می‌شود ولی بخشی از درآمد دیگر آن پرداخت در ازای خدمات اضافه‌تری است که مسافران درخواست می‌کنند.

به عنوان مثال اگر مسافری نزدیک به زمان پرواز، بخواهد در مشخصات پرواز خود تغیراتی انجام دهد، باید برای این کار هزینه پرداخت کند.

در واقع شما از زمان خرید بلیط خود می توانید بین ۳۰ روز و تا ۲ ساعت قبل از پرواز خود، تغییرات لازم و یا هماهنگی های مورد نظر را انجام دهید. اگرچه این هزینه ها خیلی بالا نیست ولی یکی از روش‌های درآمدی ایزی جت محسوب می شود.

درآمد جانبی هواپیمایی ایزی جت قبل از همه‌گیری ویروس کرونا که شامل درآمد‌های حاصل از حمل چمدان‌های داخل قسمت بار و صندلی‌های از قبل تعیین شده بوده است، حدود یک پنجم از کل درآمد سالانه 6.4میلیارد پوندی این شرکت هواپیمایی در سال ۲۰۱۹ میلادی را به خود اختصاص داده بود.

محدودیت وزن برای بار همراه مسافر در سفر با ایرلاین ایزی جت وجود ندارد. اما هر باری که بیشتر از حد مجاز بار که ابعاد 45 در 36 در 20 سانتی متر است، باشد نیازمند پرداخت هزینه بیشتر است.

خطوط هوایی ایزی جت

این شرکت در طول سال‌های آغاز فعالیتش از طریق خریداری و ادغام خطوط هوایی کم‌هزینه که بیش 820 مسیر در 32 کشور دارد، به‌سرعت پیشرفت کرده و سهام این شرکت در بازار بورس لندن معامله می‌شود.

شرکت ایزی‌جت در چند سال اخیر برای سومین بار، در مسابقه ای که با همکاری شهرداری شهر پراگ، و توسط فرودگاه پراگ سازمان دهی می شود، عنوان آرام ترین شرکت هواپیمایی جهان را به خود اختصاص داده است. جایزه زیبا که به شکل یک پرستوی شیشه‌ای است برای سومین بار به این شرکت داده شد.

نکات این مسابقه: ظرفیت بار و صدای هواپیما در هنگام ورود و خروج، پیوستگی مسیر پرواز و … است که شرکت هواپیمایی ایزی جت با رعایت این نکات برنده جایزه شد.

چیزی که باعث رشد بازده سهام داران در ایزی جت شده است، به خاطر مدل کسب و کار پایدار این کمپانی سفرهای آسان و مقرون به صرفه شکل داده که مسافران هم از تجربه سفر با هواپیما این شرکت راضی اند.

شرکت ایزی جت

به همین خاطر است که این شرکت هواپیمایی در مدتی کم پیشرفتی چشمگیر کرد. موفقیت این کسب و کار در گرو منابع کلیدی زیر است:

  • ایزی جت با ۴ میلیارد پوند ارزش بازار و نقدینگی ۲۱۳ میلیون پوند در ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۶، بنیان سرمایه گذاری قوی دارد. اعتبار ایزی جت، آن را در دسته قوی ترین های شرکت های هواپیمایی در سراسر جهان قرار داده است.
  • هزینه های امکاناتی که برای کودکان در هنگام پرواز در نظر گرفته شده است، به نسبت خدماتی که افراد دریافت می‌کنند، بسیار کم و مناسب است. برای مثال اگر کودک یا نوزاد همراه مسافر باشد، هواپیمایی ایزی جت شرایط ویژه ای را برای سفر به وجود آورده است. اگر کودکتان زیر ۵ سال است، شما می توانید صندلی مسافرتی رایگان، کابین مخصوص برای شست و شو و زیر انداز یک بار مصرف دریافت نمایید. علاوه بر این، بسته های پازل و بازی های مخصوص کودکان و همچنین غذای مخصوص برای کودکان نیز موجود است.
  • این خطوط هوایی، یک ناوگان مدرن ایرباس را به کار گرفت، از هواپیماهای خانواده A320 استفاده و ناوگان خود را تا ۱۸۶ کابین صندلی ارتقا داد و از هواپیماهای A320neo با سوخت بهره ور نیز استفاده کرد.
  • شرکت هواپیمایی بریتانیایی ایزی‌جت با هدف تشویق کودکان ۶ تا ۱۲ سال به مطالعه و گنجاندن کتاب در برنامه‌های تعطیلات تابستانی آن‌ها، ایده خلاقانه جالبی را به مرحله اجرا گذاشته؛ به این ترتیب که کودکانی که به همراه پدر و مادر خود با این هواپیما سفر می‌کنند به جای اینکه به صفحه نمایشگر خیره شوند و یا حوصله‌شان سربرود، می‌توانند در طول سفر موقت، خودشون را با مطالعه کتاب‌های مختلف داستانی مخصوص کودکان بگذرانند.
  • هواپیمایی ایزی جت با همکاری انتشارات هارپرکولینز، کتاب‌هایی را که مخصوص زمان پرواز آماده شده، داخل جیب صندلی همه هواپیماهایی که از انگلستان پرواز می‌کنند قرار می‌دهد تا به راحتی در دسترس کودکان قرار بگیرد. در این هواپیماها بیش از ۳۰۰ کتابخانه‌ با بیش از ۶۰ هزار کتاب‌ کودک به ۷ زبان دنیا در پروازهای اروپایی به طور رایگان در اختیار مسافران کوچک قرار می‌گیرد.
  • ایزی جت دارای نیروی کار اختصاصی بیش از ده هزار نفر در در ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۶ است که شامل ۲۸۶۵ خلبان و ۶۵۱۶ عضو خدمه کابین بوده است.
  • یکی از قابلیت‌های دیگر ایزی جت توانایی‌های مدیریت ارتباط با مشتری است. این شرکت با افزایش وفاداری مشتری و اجرای استراتژی دیجیتالی گسترده‌تر، درآمد بیشتری بدست می آورد. استفاده رو به افزایش و پیچیده آن ها از داده ها، این کمپانی را قادر می سازد تا سفرها را در طولانی مدت، آسان و مقرون به صرفه سازد.
  • ایزی جت، با مشتری های زیادی از جمله صاحبان زیرساخت و اپراتورها مانند کنترل ترافیک هوایی فرودگاه‌ها، تنظیم کنندگان و دولت‌های ملی تعامل دارد.

منبع: اصفهان پلاس