بوم کسب و کار وب سایت بافر

بافر

بافر یک وب سایت ساده است که به صورت رایگان به افراد این اجازه را می‌دهد تا برنامه های شبکه اجتماعی ( مثل فیسبوک ، اینستاگرم و …) را در میان انواع برنامه‌های اجتماعی محبوب، تنظیم کنند. سایت بافر این امکان را برای علاقمندان به شبکه‌های اجتماعی فراهم می‌‌آورد تا به سادگی و به صورت هم زمان در چند شبکه اجتماعی حضور داشته باشند. به این صورت که می‌توانید پست یکسانی را در چند شبکه اجتماعی دلخواه فقط با فشردن یک کلیک منتشر کنید.

به نظر وقت آن رسیده است که در مدیریت شبکه‌های اجتماعی خود با توجه به امکاناتی که در اختیارتان قرار داده می‌شود، تجدید نظر و حرفه ای تر آن را دنبال کنید. در این برنامه زمانبدی‌ها به 2 دسته تقسیم می‌شود : 1- همین الان منتشر کند. 2- انتشار در یک تاریخ و ساعت خاصی که توسط فرد مشخص می‌‌کند. ضمن اینکه شما می‌توانید با پرداخت مبالغی اضافه‌تر، که هزینه آن هم نسبت به خدماتی که ارائه می‌شود، زیاد نیست، به صورت ماهیانه، پروفایل گوگل پلاس و شبکه پینترست را نیز به مدیریت خود اضافه کنید. همچنین نیازی نیست تا مدت‌ها برای استفاده از این سایت مبلغی بپردازید، مگر آنکه شبکه‌ها و پست‌های خیلی زیادی داشته باشید و این کار برایتان مقرون به صرفه باشد.

برنامه پینترست جزو شبکه‌های اجتماعی محبوب جهان است که طرفداران زیادی دارد. این برنامه مانند شبکه‌های اجتماعی دیگر از جمله اینستاگرام، عکس محور است و برای جستجو و اشتراک‌گذاری تصاویر مورد نظر شما طراحی شده است. شما با این برنامه می‌‌توانید عکس‌های مورد علاقه ی خود در زمینه کار، خدمات و … را با دیگران به اشتراک بگذارید.

تاریخچه

بنیان‌گذار این سایت Joel Gascoigne که در سال 2010 اقدام به راه اندازی این سایت کرد. دراولین نسخه سایت بافر امکانات بسیار کمی داشت و فقط با اکانت توییتر کار می‌کرد و در دسترس بود. بعد از گذشت چند روز از راه اندازی، اولین مشتری در سایت Buffer پرداخت انجام داد و در طول ۹ ماه بافر به صد هزار مشتری دست یافت. این برنامه اساسا یک نسخه از دیگر ابزارهای مدیریت رسانه های محبوب اجتماعی مانند TweetDeck و HootSuite است که عمدتا در برنامه زمان بندی پست قرار دارد.

بنیان‌گذاران این سایت، جوئل و لئو، در ابتدای کار وقتی می‌خواستند افرادی رو برای سرمایه گذاری روی سایت خود پیدا کنند، حدود 88 درصد این سرمایه گذاران بعد از شنیدن پیشنهاد آن‌ها جواب رد دادند؛ ولی درنهایت با پشتکاری که داشتند موفق به جذب 18 نفر برای سرمایه‌گذاری بر روی پروژه خود شدند.  

کسب و کار سایت بافر

چگونگی کار با سایت بافر

پس از اینکه در Buffer ثبت نام کردید، می‌توایند از طریق وب و یا از طریق موبایل به اکانت خود وارد شده و به مدیریت شبکه‌های اجتماعی خود بپردازید. یکی از مزیت هایی که این سایت برای کابران ایرانی دارد امکان استفاده از آن بدون نیاز به فیلترشکن است. البته این نکته قابل ذکر است که در ابتدای شروع کار، وقتی قصد دارید شبکه‌های اجتماعی مد نظر خود را روی این پلتفرم ست کنید، باید از فیلترشکن استفاده کنید؛ اما پس از اینکار شما به راحتی بدون نیاز به فیلترشکن، می‌توانید از این برنامه برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی خود استفاده کنید.

برای مثال در شبکه اجتماعی اینستاگرام بعد آماده شدن حساب کاربری‌تان شما می‌‌توانید با استفاده از سرویس‌ها، زمان بارگذاری پست‌هایتان را از قبل مشخص کنید. سرویس Buffer به شما این امکان را می‌‌دهد که عکس‌هایتان را هم از طریق موبایل و هم از طریق سایت به طور خودکار بارگذاری کنید و محدودیتی فقط به گوشی یا سایت ندارد.

پس از اینکه حساب اینستاگرام خود را به این ابزار‌ها متصل کردید با استفاده از سایت بافر می‌توانید به راحتی مراحل زیر را طی کنید تا پست تان به طور خودکار منتشر شود.

  1. یک تصویر انتخاب کنید.
  2. توضیحات مربوط به پست که مایلید با دیگران به اشتراک بگذارید را اضافه کنید.
  3. در صورت تمایل، مکان مربوط به پست را انتخاب کنید.
  4. کاربرانی را که می‌خواهید، تگ کنید.
  5. روز و ساعت مد نظرتان که می‌خواهید پست شما منتشر شود را مشخص کنید.
  6. پست‌تان در تاریخی که مشخص کردید، منتشر می‌شود.
کسب و کار سایت بافر

مزایای سایت بافر

بافر این امکان را به شما می‌دهد که به راحتی برای هر کدام از پیج‌ها یا پروفایل‌هایتان پست‌هایی بگذارید و تعیین کنید که این پست در چه ساعتی و چه روزی منتشر شود. به عنوان مثال شما پستی را آماده کردید و می‌خواهید در ساعت 5 روز شنبه در اینستاگرام و در هفته بعد در ساعت 9 روز پنج شنبه در فیسبوک بگذارید. این کار را با اطلاعاتی که به سایت می‌دهید، سر تایم مشخص شده انجام می‌دهد. از جمله قابلیت‌های بافر:

  • برای افرادی که پیج کاری یا پابلیک دارند، می‌توانند در طول شبانه روز شبکه‌های خود را فعال نگه داشته و اعتماد کاربران خود را بیشتر جلب کنند. اینکار باعث افزایش بازدید پیج و افزایش فروش می‌شود.
  • بهترین ساعت اشتراک‌گذاری مطالبتان را انتخاب کنید بدون اینکه نگران ساعت کارتان باشید. برای مثال شما کارمندی هستید که باید ساعت هشت اداره باشید و پست مورد نظرتان را می‌خواهید ساعت 10 در اینستاگرام منتشر کنید ولی به دلیل محدودیت های کار انجام آن برایتان ممکن نیست.
  • دنبال کننده‌های مشترکی که در شبکه‌های اجتماعی خود دارید را با پست‌های تکراری اذیت نمی‌کنید. به عنوان مثال در یک لحظه من در سه شبکه اجتماعی شما، یک مقاله و پست را نمی‌خوانم.
  • وقت و انرژی خود را مدیریت می‌کنید. شما می‌توانید بدون نگرانی، در یک روز برای چند روز آینده خود برنامه ریزی کرده و وقت آزاد و مفید بیشتری داشته باشید.
  • داشتن تقویم جهت برنامه ریزی‌های بهتر برای انتشار سایت، همچنین دیدن پست‌هایی که قرار است در تاریخ مشخص ارسال شود.
  • یکی از امکانات دیگر سایت بافر، آمار و آنالیز پست‌ها و بازتاب اعمال کاربران مانند کلیک ، لایک و … است که در اختیار کاربران می‌‌گذارد.

یکی از اقدام های مهم Buffer ساخت برنامه ای به نام پابلو است که برای ساخت تصاویر مناسب برای شبکه‌های اجتماعی به کار گرفته می‌شود. هدف این اپلیکیشن این است که با کمک آن بتوان، در ۳۰ ثانیه تصویر جذابی برای مخاطبان شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرد.