افزایش تعاملات شرکت‌های دانش‌بنیان و نفتی

افزایش تعاملات شرکت های دانش بنیان

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا به نقل از ایمنا، در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، قرارداد و موافقتنامه‌هایی در راستای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان منعقد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران به عنوان بزرگترین رخداد صنعتی و تجاری ایران در این حوزه که سالانه با حضور جمع کثیری از شرکت‌های توانمند داخلی و خارجی در زمینه صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برپا می‌گردد فرصت بسیار مهمی است تا شرکت‌های فعال در این صنعت دستاوردها و محصولات خود را در معرض بازدید دست‌اندرکاران و متخصصان این صنعت قرار دهند و با در نظر گرفتن روند تقاضای بازارها و سمت و سوی رشد این صنعت، فعالیت‌ها و نوآوری‌های آتی خود را هدایت نمایند.

برگزاری بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی در نمایشگاه بین‌المللی تهران

بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی از روز چهارشنبه _بیست‌وهفتم اردبیهشت‌ماه_ تا شنبه _سی‌ام اردیبهشت‌ماه_ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد. در این نمایشگاه شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان به همراه مراکز مختلفی از جمله شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان حضور داشت. در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی مسئولان نیز حضور داشته و اقدامات لازم برای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان در این نمایشگاه صورت گرفت که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد بازار ۵۰۰ میلیون یورویی صنعت نفت برای دانش‌بنیان‌ها
  • انعقاد پنج قرارداد تولید بار اول دانش بنیان با حجم ۱۱ میلیون یورو
  • حضور ۲۸ شرکت روسی در نمایشگاه نفت ۲۰۲۳

حضور شهرک علمی‌وتحقیقاتی اصفهان در نمایشگاه بین‌المللی نفت

پاویون شهرک علمی‌وتحقیقاتی اصفهان در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از صبح روز چهارشنبه _بیست‌وهفتم اردیبهشت‌ماه_ با حضور شرکت‌های دانش بنیان و فناور آغاز به کار کرد. روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در پیش از آغاز این رویداد اعلام کرد: شهرک علمی‌وتحقیقاتی اصفهان در این دوره از نمایشگاه که با شعار «صنعت نفت؛ تولید فناورانه، مصرف بهینه» آغاز به کار می‌کند و در تلاش است تا با معرفی هرچه بیشتر فناوری‌های روز دانش‌بنیان به صنعت گامی رو به جلو در مسیر رشد تولید فناورانه بر دارد. در این راستا تلاش شد تا علاوه بر ترکیب خلاقیت و نوآوری در طراحی پاویون، فضایی نیز برای گفت‌وگوی صمیمانه و تجاری شرکت‌های حاضر پیش‌بینی شود که در نهایت به توسعه فضای گفتمان‌سازی موثر در این حوزه خواهد انجامید.

شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان نقش مهمی در رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در هر کشوری ایفا می‌کنند به گونه‌ای که از آنها به عنوان موتور محرکه اقتصاد در هر کشوری یاد می‌شود. به همین دلیل تلاش‌های زیادی صورت گرفته است تا میزان موفقیت این شرکت‌ها افزایش و پویایی و قوام آنها تداوم یابد. یکی از مهمترین شیوه‌ها برای تحقق این امر ایجاد “مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری” است تا از طریق ارائه مشاوره، در اختیار قرار دادن فضای اداری و کارگاهی، ارائه کمک‌های مالی و به طور کلی حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط دانش‌بنیان به رشد و توسعه این شرکت‌ها دامن زده شود.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان نخستین سازمان موسس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور با هدف حمایت از ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و تولید ثروت از علم راه‌اندازی شده است. شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعالیت اجرایی خود را از سال ۱۳۸۰ به طور جدی با راه‌اندازی اولین مرکز رشد در کشور و با هدف حمایت و هدایت شرکت‌های کوچک و نوپا دانش‌بنیانی که ایده‌های نوآورانه و فناورانه داشته و امکانات لازم جهت عملیاتی نمودن آن را ندارند، آغاز کرد و به عنوان حلقه‌ی واسط میان دولت، صنعت و دانشگاه به توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش و نهایتاً تبدیل علم به ثروت در کشور ایفای نقش کرده است.

تعامل بیشتر دانش‌بنیان‌ها با نفتی‌ها

در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، قرارداد و موافقتنامه‌هایی در راستای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان منعقد شد. در آخرین روز از نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی با حضور روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور ۱۱ موافقتنامه و توافقنامه میان معاونت علمی و شرکت‌های نفتی به امضا رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *