بهترین ابزار هوش مصنوعی برای طراحی‌ وب‌سایت

ابزار هوش مصنوعی برای طراحی سایت

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا به نقل از استفاده از هوش مصنوعی در طراحی وب‌سایت کار را سرعت می‌بخشد، درادامه به بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای طراحی وب‌سایت خواهیم پرداخت.

در حال حاضر، کم‌تر کسب‌وکاری را پیدا می‌کنید که وب‌سایت اختصاصی نداشته باشد؛ بنابراین استفاده از ابزار هوش مصنوعی برای طراحی وب‌سایت می‌تواند برای بسیاری از کسب‌وکارهای خرد بسیار کاربردی باشد و به آن‌ها کمک کند وب‌سایت اختصاصی خود را با هوش مصنوعی طراحی و راه‌اندازی کنند.

با کمک این ابزار هوش مصنوعی می‌توان از طراحی ظاهری وب سایت، ثبت نام دامنه، توسعه وب، برندسازی وب‌سایت و حتی تست نسخه نهایی را انجام داد. این بخش‌ها را می‌توان اساس راه‌اندازی یک وب‌سایت قلمداد کرد. درادامه قصد داریم برای هرکدام از این فرایندها دستیار مبتنی‌بر هوش مصنوعی مخصوصی را معرفی کنیم که در روند انجام کارها به کمک شما بیایند.

۱- هوش مصنوعی DomainWheel

هوش مصنوعی DomainWheel

اولین قدم ثبت نام دامنه برای وب‌سایت است که می‌تواند فرایند دشواری باشد و انرژی و وقت زیادی نیاز داشته باشد. یکی از بهترین ابزار هوش مصنوعی برای طراحی سایت مولد نام دامنه DomainWheel است که به‌گونه‌ای اولین قدم در این راه به‌حساب می‌آید.

این ابزار هوش مصنوعی به صورت رایگان در اختیارتان قرار دارد و می‌تواند پیشنهادات خود را برای نام دامنه وب‌سایت به شما ارائه کند. بدین ترتیب، فقط باید کلیدواژه یا عبارتی که مدنظرتان است را برای هوش مصنوعی DomainWheel ارسال کنید و منتظر ایده‌های آن بمانید.

فرایند تولید نام دامنه براساس اطلاعات واردشده توسط شما چند ثانیه طول می‌کشد و نام‌های دامنه در دسترس را با پسوند‌های مختلف اعم از com، net، org و… را نمایش می‌دهد. البته، امکان نمایش دامنه .ir در این ابزار وجود ندارد و باید خودتان برای بررسی دردسترس بودن آن پیش قدم شوید.

استفاده از هوش مصنوعی DomainWheel برای تولید نام دامنه بدون محدودیت و رایگان است.

هوش مصنوعی DomainWheel

۲- هوش مصنوعی GitHub Copilot

هوش مصنوعی GitHub Copilot

دومین ابزار هوش مصنوعی برای طراحی وب‌سایت که باید طبق نقشه راه سراغ آن بروید، سرویس GitHub Copilot است که به‌عنوان موتور هوش مصنوعی ایده‌آل برای توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان شناخته می‌شود.

ابزار هوش مصنوعی GitHub Copilot با استفاده از OpenAI Codex برنامه‌نویسی می‌کند و فرمان‌های نوشتاری شما را تبدیل به کد برنامه‌نویسی می‌کند و کدهای پیشنهادی را برای شما ارسال می‌کند تا برای طراحی وب‌سایت از آن‌ها استفاده کنید.

GitHub Copilot به‌صورت یک افزونه دردسترس قرار می‌گیرد که باید درون ویرایشگر کد خود به‌صورت یکپارچه نصب کنید. این ابزار با اکثر ویرایشگرها نظیر Visual Studio Code، Visual Studio، JetBrains IDEs و Neovim سازگاری دارد.

به‌بیانی دیگر می‌توان گفت که GitHub Copilot به‌عنوان دستیار و همکار برنامه‌نویسی تمام وقت شما در ویرایشگر کد راه‌اندازی می‌شود و با دریافت فرمان‌های مشخص (Prompt) عملکرد مدنظر شما را بررسی می‌کند و رشته کدهای متناسب را تولید می‌کند.

البته، کدهای پیشنهادی GitHub Copilot ظاهراً همیشه کامل نیستند. منطق این دستیار برنامه‌نویسی برپایه سورس‌کدهایی است که از مخازن عمومی استخراج می‌کند؛ بنابراین، بهتر است آن‌ها را مورد آزمایش قرار دهید.

گیت‌هاب اعلام کرده است که کاربران معمولاً ۲۶ درصد از کدهای پیشنهادی را از ابزار برنامه‌نویسی هوش مصنوعی مورد استفاده قرار می‌دهند. استفاده از GitHub Copilot رایگان نیست و اشتراک آن از ماهی ۱۰ دلار آغاز می‌شود.

هوش مصنوعی GitHub Copilot

۳- هوش مصنوعی Wix ADI

هوش مصنوعی Wix ADI

اگر به‌دنبال ابزار هوش مصنوعی برای طراحی وب‌سایت هستید که بدون درگیرشدن شما با برنامه‌نویسی و کد، وب‌سایت خود را بسازید، ابزار Wix ADI می‌تواند بهترین گزینه باشد.

ابزار هوش مصنوعی Wix ADI که روی Wix میزبانی می‌شود، با کیفیت بسیار بالایی در فرایند ساخت وب‌سایت به شما کمک خواهد کرد. پلتفرمی تمام و کمال که سرویس‌های مرتبط با وب‌سایت مبتنی‌بر اصل انتها‌به‌انتها (End-to-end) ارائه می‌کند.

دیگر سرویس ارائه‌شده در این پلفرم Wix Editor X نام دارد که درواقع، ابزار طراحی drag-and-drop برای طراحی وب‌سایت است. این ابزار از نظر شخصی‌سازی عملکرد بهتری دارد درحالی که Wix ADI با استفاده از هوش مصنوعی تلاش می‌کند وب‌سایت سریع‌تری بسازد.

ADI در نام Wix ADI برگرفته از عبارت Artificial Design Intelligence است و سیستم آن به‌گونه‌ای طراحی شده است که با پاسخ‌های دریافتی به دستورات، وب‌سایت نهایی را تولید می‌کند.

بنابراین، فقط باید نوع وب‌سایتی که قصد طراحی آن را دارید مشخص کنید و بخشی از جزئیات کسب‌وکار خود را دراختیار آن قرار دهید. سرویس Wix ADI فرایند بررسی و اسکن وب و شبکه اجتماعی را برای یافتن سرنخ‌هایی از کسب‌وکارتان آغاز می‌کند و سپس سراغ ترکیب اطلاعات به‌دست آمده و طراحی وب‌سایت متناسب با نیازتان خواهد کرد.

برای مثال، با تشخیص رنگ لوگوی کسب‌وکار، رنگ‌های متناسبی را برای طراحی وب‌سایت انتخاب می‌کند. البته، می‌توانید در صورت لزوم آن‌ها را تغییر دهید. با این‌حال، گزینه‌های شخصی‌سازی در Wix AI محدودتر از Editor X خواهد بود.

استفاده از Wix ADI هزینه‌ای دربر ندارد؛ اما برای اتصال وب‌سایت تولیدشده به نام دامنه سفارشی، باید یکی از طرح‌های پریمویم Wix را خریداری کنید. طرح‌های پریمویم این پلتفرم متفاوت است و طرح پایه آن از ۱۶ دلار به‌صورت ماهانه آغاز می‌شود.

هوش مصنوعی Wix ADI

۴- هوش مصنوعی 10Web

هوش مصنوعی 10Web

وقتی نوبت به WordPress می‌رسد، هوش مصنوعی 10Web چند مورد از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی را برای طراحی وب‌سایت و مدیریت محتوا ارائه می‌کند.

اما، درحالی که AI Assistant این پلتفرم گزینه‌ی فوق‌العاده‌ای برای تولید محتوای مطابق با معیارهای SEO به‌شمار می‌آید، ابزار AI Builder این سرویس است که باعث شهرت 10Web شده است.

ابزار هوش مصنوعی سازنده وب‌سایت 10Web به شما امکان می‌دهد هر صفحه‌ی وبی را تبدیل به قالب آماده‌ی مناسب وردپرس کنید. البته، همچنان امکان شخصی‌سازی طراحی نیز وجود دارد.

روش استفاده از 10Web پیچیدگی خاصی ندارد. ابتدا در اینترنت برای پیداکردن طراحی مدنظر خود جستجو کنید، سپس آدرس URL صفحه مدنظرتان را کپی کرده و در 10Web AI Builder الصاق کنید.

هوش مصنوعی این سرویس، صفحه‌ی وب معرفی شده را بررسی می‌کند و طراحی آن را استخراج کرده و از آن برای ساخت صفحه وب مشابه استفاده می‌کند. این سرویس همچین،اِلِمان‌های موجود در صفحه را در بخش‌های مجزایی طراحی می‌کند تا در صورت نیاز به صورت جداگانه قابل ویرایش باشند.

درنهایت، طراحی وب‌سایت تولید شده، درون یک فایل فشرده در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا بتوانید آن را روی وردپرس منتقل کنید. هزینه پایه خرید اشتراک سرویس 10Web به‌صورت ماهانه ۲۰ دلار خواهد بود که در شرایطی شامل تخفیف نیز می‌شود.

۵- هوش مصنوعی Screpy

هوش مصنوعی Screpy

در آخرین مراحل طراحی وب‌سایت با کمک ابزار موجود در هوش مصنوعی Screpy می‌توانید وب‌سایت ساخته شده را ازنظر فنی بررسی کنید.

ابزار هوش مصنوعی Screpy سرویس‌های زیر را ارائه می‌کند:

بررسی Syntax: سینتکس در برنامه‌نویسی منظور رعایت شیوه صحیح نگارش دستورات برنامه‌نویسی است و ابزار ارائه‌شده در Screpy تمام سینتکس‌های موجود را بررسی می‌کند تا درصورت مواجه با خطا، آن را به شما نشان دهد.

بررسی Uptime: مدت زمان در درسترس بودن وب‌سایت را در لحظه اندازه‌گیری می‌کند. همچنین، نقطه مقابل آن یعنی Downtime را نیز می‌تواند محاسبه کند.

بررسی سرعت صفحات: وضعیت بخش‌های حیاتی وب‌سایت را براساس معیارهای به‌دست آمده از گوگل Lighthouse ردیابی می‌کند.

علاوه‌براین، می‌توانید برای بررسی فنی SEO و رهگیری دریافت رتبه نیز روی هوش مصنوعی Screpy حساب باز کنید. هرچند، استفاده از قابلیت‌های این ابزار هوش مصنوعی برای طراحی وب‌سایت حداقل ماهانه ۲٫۵ دلار در نسخه پایه به‌شرط خرید دوره یک ساله هزینه دربر خواهد داشت.

هوش مصنوعی Screpy

دیگر ابزار هوش مصنوعی برای طراحی وب‌سایت نیز می‌توان به Uizard و Zyro اشاره کرد. پلتفرم Uizard.io این امکان را فراهم می‌کند که تصاویر اسکرین‌شات شده را تبدیل به قالب‌های ویرایش‌پذیر کنید و آن‌ها را براساس نیاز خود تغییر دهید.

از سویی دیگر، ابزار هوش مصنوعی Zyro به شما امکان می‌دهد برای برندسازی کسب‌وکارتان لوگو بسازید، شعار تبلیغتی تولید کنید. البته، با کمی خلاقیت می‌توانید از ابزارهای دیگر نظیر هوش مصنوعی بینگ جدید مایکروسافت یا میدجورنی به‌ترتیب برای تولید شعار تبلیغاتی و طراحی لوگو کمک بگیرید.

جمع‌بندی

به طور کلی، ابزار هوش مصنوعی برای طراحی وب‌سایت قرار نیست معجزه کنند و همان‌طور که مشاهده کردید، بهترین نوع استفاده از چنین ابزاری این است که به‌عنوان دستیار به آن‌ها رجوع کنید.

گذشته از این، ابزارهای هوش مصنوعی زیادی برای طراحی وب‌سایت وجود دارند و هرلحظه ممکن است به تعداد آن‌ها اضافه شود؛ بنابراین، اگر علاقه‌مند به طراحی وب سایت با هوش مصنوعی هستید، خودتان را محدود نکنید و اگر کارتان با این چند نمونه پیش نرفت ناامید نشوید.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره ابزار هوش مصنوعی و به‌کارگیری آن‌ها برای طراحی وب‌سایت و کارهای فنی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *