تأمین نیروی کامیون‌های حمل زباله فرانکفورت از زباله‌ها

تامین نیروی کامیون حمل زباله

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا به نقل از سرویس ترجمه ایمنا، ناوگان خودروهای کربن‌خنثی فرانکفورت یکی از بزرگ‌ترین ناوگان‌ها در آلمان است. مقامات شهر اعلام کردند که به‌زودی شش کامیون سنگین برقی زباله به این ناوگان می‌پیوندد که بنا به ادعای مسئولین بزرگ‌ترین ناوگان وسایل‌نقلیه الکتریکی حمل زباله در آلمان است. تعداد این کامیون‌ها هشت دستگاه اعلام شده که در فاصله کمی از آغاز به کار شش دستگاه دیگر به مجموعه افزوده خواهد شد.

وزیر امور خارجه پارلمانی در وزارت امور دیجیتال و حمل‌ونقل فدرال آلمان، یکی از مهم‌ترین جنبه‌های این ناوگان الکتریکی حمل زباله را قابل مشاهده بودن آن معرفی کرد و در یک بیانیه مطبوعاتی توضیح داد که این امر به مردم ثابت می‌کند وسایل‌نقلیه الکتریکی سنگین، خیالی نیست و در واقعیت آغاز به کار کرده است. راه‌اندازی این وسایل اقدامی است که فرانکفورت برای کاهش انتشار CO2 روی آن کار می‌کند.

شرکت مدیریت پسماند فرانکفورت نیز اعلام کرد که علاوه بر کامیون‌های حمل زباله کربن‌صفر، یک مکانیسم شارژ دایره‌ای ایجاد کرده است که در آن کامیون‌ها از انرژی تولید شده از سوزاندن زباله استفاده می‌کنند. در واقع ایستگاه‌های شارژ از برق تولید شده توسط سوزاندن زباله‌هایی استفاده خواهند کرد که قابل بازیافت نیست.

تأمین نیروی کامیون‌های برقی حمل زباله فرانکفورت از زباله‌ها

فرانکفورت هم‌چون بسیاری از دیگر شهرهای آلمان متعهد شده است که تا سال ۲۰۳۵ به بی‌طرفی کربن برسد. روزها چون برق می‌گذرد و رسیدن به این سال نزدیک است، بنابراین مقامات محلی تلاش می‌کنند انتشار گازهای گلخانه‌ای را در هر کجا که می‌توانند کاهش دهند.

وسایل‌نقلیه الکتریکی سنگین مانند خودروهای حمل زباله بسیار گران‌تر از خودروهای سواری هستند و فناوری باتری مورد نیاز برای تأمین انرژی آن‌ها هنوز به‌طور کامل جدید است. این امر به‌خودی خود منجر به افزایش هزینه‌های خرید می‌شود.

هشت کامیون زباله جدید شهر ۲.۵۵ میلیون یورو هزینه دارند که تأمین بخش عمده‌ای از آن برعهده وزارت امور دیجیتال و حمل‌ونقل فدرال آلمان است. با این وجود این کامیون‌ها به کاهش انتشار انواع گازهای گلخانه‌ای و حدود ۴۶۰ تن CO2 در سال کمک می‌کنند. این کاهش چشمگیر از ترکیب کاهش ردپای کربن وسایل‌نقلیه معمولی همراه با سیستم دایره‌ای مورد استفاده برای شارژ وسایل‌نقلیه حمل زباله به دست می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *