تجارت برتر در سال 2023 چگونه شکل می‌گیرد؟

تجارت برتر 2023

 پرواز با بال علم
به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کار های نوین جوانان وندا به نقل از پایگاه خبری تجارت طلایی ، باتوجه‌به مسیری که دنیای فناوری در آن پیش می‌رود، می‌توان انتظار داشت 3 شغل مربوط‌به فناوری در سال ۲۰۲۳ بسیار مورد استقبال قرار بگیرند.
این روزها جهان در دوران رکود اقتصادی به سر می‌برد، بسیاری از مردم جهان به این خاطر تحت فشار مالی قرار دارند و بسیاری از کارمندان و کارگران هم نگران این هستند که نکند در نتیجه‌ این اتفاقات، شرکت‌هایی که در آنها مشغول کار هستند، تعدیل نیرو کنند. اما بااین‌حال هنوز هم کارهایی هستند که می‌توان با فراگیری و کسب مدارک معتبر در آن زمینه‌ها، آینده‌ روشنی داشت.
معمولاً شغل‌هایی که در زمینه‌ فناوری یا فناوری اطلاعات هستند، زیاد تحت‌تأثیر رکود اقتصادی قرار نمی‌گیرند. خصوصاً آن دسته از افرادی که در زمینه‌هایی نظیر هوش مصنوعی، امنیت سایبری و سرویس‌های ابری فعالیت می‌کنند. چون دنیای فناوری درحال‌حاضر روی این فناوری‌ها می‌گردد و قطعاً کسب مهارت در این زمینه‌ها نمی‌تواند غیرمنطقی باشد. پیش‌بینی می‌شود در مقایسه با سال ۲۰۲۲، هزینه‌های پرداختی در زمینه‌ فناوری اطلاعات با رشدی ۵۱ درصدی در سال ۲۰۲۳ روبه‌رو شود و به رقم سرسام‌آور ۴٫۵ تریلیون دلار برسد؛ بنابراین به نظر می‌رسد اگرچه دیگر محدودیت‌های کرونایی وجود ندارد و کاربران بسیاری از کارهای خود را به‌صورت حضوری انجام می‌دهند اما شیوع این بیماری راه جدیدی از ارتباط را به کاربران معرفی کرده و آن هم ارتباط آنلاین است. اگرچه پیش از شیوع این بیماری هم چنین ارتباطی شناخته شده بود و مورد استفاده قرار می‌گرفت اما اکنون بسیار گسترش پیدا کرده چراکه در دوران محدودیت‌های فیزیکی، پتانسیل بالای این شیوه‌ ارتباطی بیشتر برای مردم روشن شد.
وقتی ارتباط آنلاین گسترش پیدا کند، قطعاً نیاز به امنیت سایبری هم به‌دنبال آن افزایش پیدا می‌کند. تحقیقات بانک سنترال اروپا نشان می‌دهد ۷۴ درصد از کاربران اینترنت در 3 ماه گذشته، لوازمی را به‌صورت آنلاین خریداری کرده‌اند که اگرچه بسیار زیاد به نظر می‌سد اما فقط بخش کوچکی از ماجراست. به‌دلیل کمبود نیروی متخصص در زمینه‌ امنیت سایبری، کسانی که این حرفه را با جدیت دنبال می‌کنند این شانس را دارند تا در شرکت‌های خوب استخدام و مشغول‌به‌کار شوند. به‌صورت کلی آمار و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد نیاز به فردی ماهر در زمینه‌ امنیت سایبری هر سال در حال افزایش است، به‌گونه‌ای که حتی پیش‌بینی شده بود تا امسال بین مشاغل و تعداد کارکنان موردنیاز امنیت سایبری یک شکاف ۸٫۱ میلیونی وجود داشته باشد.
با توجه به شواهد بالا، به نظر می‌رسد بازار همچنان عطش زیادی برای جذب نیروی کار در زمینه‌ امنیت سایبری داشته باشد. اما باید بدانید برای ورود به این حوزه نیازمند است با انواع مشاغل مربوط به آن آشنایی داشته باشید. بدیهی است این روزها با گسترش ارتباط آنلاین، کسب‌وکارهای این‌چنینی هم به‌دنبال آن گسترش پیدا کرده‌اند. این روزها هم تبلیغات اهمیت بسیار زیادی در زندگی افراد پیدا کرده و یک طراحی خوب و عالی هم دست‌کمی از تبلیغات ندارد؛ بنابراین شرکت‌هایی که وب‌سایت دارند دائماً به‌دنبال افرادی هستند که در طراحی UX و UI مهارت بالایی داشته باشند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن خدمات خود را به کاربران ارائه دهند. 65 درصد از افراد معتقدند شرکت‌هایی که با آنها تعامل دارند باید شکل ظاهری سرویس‌های خود را تغییر دهند و ۷۵ درصد از آنها هم روی بهبود تجربه‌ کاربری تأکید داشته‌اند. این یعنی فعلاً تقاضا برای افرادی که بتوانند در زمینه‌ طراحی رابط کاربری و تجربه‌ کاربری خلاقیت خوبی به خرج دهند، زیاد است و به احتمال زیاد کسب درآمد در این زمینه‌ها می‌تواند درآمد خوبی را به همراه داشته باشد. فناوری بازاریابی یکی از جذاب‌ترین و پرتقاضاترین شغل‌هایی است که نه فقط در سال ۲۰۲۳ بلکه همین حالا هم می‌توانید با کسب علم در این زمینه در شرکت‌های بزرگ مشغول کار شده و کسب درآمد کنید. بازاریابی به‌صورت کلی به هرگونه پلتفرمی گفته می‌شود که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد محصولات خود را به فروش برسانند.
 
شغل فناوری بازاریابی در واقع از 2 بخش تشکیل شده، فناوری و بازاریابی. درحال‌حاضر که شرایط به‌صورت مداوم درحال تغییر است، بازاریابان با کمک فناوری می‌توانند برخلاف روش‌های سنتی، بدون زحمت زیاد و با روشی نوین و جذاب، محصولات خود را به فروش برسانند. اگر بخواهیم خیلی واضح و روشن مثال بزنیم، باید به دیجیتال مارکتینگ اشاره کنیم که کسب درآمد از راه تولید محتواست؛ به این صورت که شما در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنید، به تولید محتوا می‌پردازید و کسب درآمد می‌کنید. اگر کار خود را بلد باشید، درآمدتان فوق‌العاده بالا خواهد بود اما خوشبختانه می‌شود روش‌های انجام این کار را آموخت. ازآنجایی‌که درحال‌حاضر در بخش‌ها و صنایع مختلف، رقیب زیاد شده است، شرکت‌ها باید از منابع موجود خود بهترین نفع را ببرند و آنها را به بهترین شکل ممکن به کاربران معرفی کنند؛ البته کسی که می‌خواهد در این زمینه به کسب درآمد مشغول شود، باید علم زیادی در زمینه‌های مختلف داشته باشد که بخشی از آنها از راه تجربه و بخشی دیگر از راه تحصیل و مطالعه قابل دریافت هستند؛ برای مثال، باید بدانید چگونه تبلیغ کنید، چطور از سرمایه‌ خود به‌شکل درستی استفاده کنید و با قانون کپی‌رایت آشنا باشید، چون در غیر این صورت باید برای یک طراحی ساده پول زیادی بپردازید، بسته به نوع شغلی که انتخاب می‌کنید، در زمینه‌های مختلفی نظیر هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، داده‌های دیجیتالی و… اطلاعات کسب کنید و بسیاری موارد دیگر که بتوانید یک فرد حرفه‌ای در زمینه‌ کاری خود باشید./ساجده یخچالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *