تسهیلات ۲۵۰هزار میلیارد تومانی اشتغال به زودی ابلاغ می‌شود

تسهیلات اشتغال

به گزارش روابط عمومی مرکز کسب و کارهای نوین جوانان وندا به نقل از روزنامه تعادل، محمود کریمی بیرانوند, معاون اشتغال وزارت کار با اشاره به اعتبارات اشتغالی در سال جاری گفت:اعتبارات اشتغالزایی امسال در بودجه 1402 تصویب شده اما هنوز چیزی از سوی بانک مرکزی ابلاغ نشده است.  ولی طبق تبصره 18 قانون بودجه سالانه که تبصره اختصاصی اشتغالزایی است در صورت تحقق درآمدها، بیش از 210 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کشور خواهیم داشت.

به گزارش تسنیم، معاون اشتغال وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان این که منابع موجود و بازپرداخت شده اعتباری اشتغال روستایی هزار میلیارد تومان است، گفت: اعتبارات اشتغال روستایی سال گذشته 3 هزار میلیارد تومان بود و پیش بینی ما برای امسال حداقل 8 هزار میلیارد تومان است.

کریمی بیرانوند با اشاره به مذاکره با بانک مرکزی برای افزایش اعتبارات اشتغالزایی، افزود: این اعتبارات طی یک هفته تا ده روز آینده ابلاغ می شود و می توان گفت که در مجموع در صورت تأمین منابع در سال جاری در حدود 250 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به فضای کسب و کار کشور تزریق خواهیم کرد که همین مبلغ هم باعث تثبیت اشتغال و هم ایجاد و هم توسعه اشتغال می شود.

معاون اشتغال وزارت کار با اشاره به سامانه رصد گفت:  ما در دولت های قبل چنین سامانه ای نداشتیم و مشاغل ایجاد شده در این سامانه پیامکی، تلفنی و حضوری راستی آزمایی می شوند.

کریمی بیرانوند با اشاره به شعار ایجاد یک میلیون شغل توسط رییس جمهور گفت: عدد ایجاد یک میلیون شغل هم که توسط رییس جمهور و وزیر کار اعلام شد پس از طی این سه مرحله راستی آزمایی بود.

وی تصریح کرد: این فرایند سختگیرانه سه مرحله ای و ناظر به ثبت کد ملی و همه مشخصات جغرافیایی و همه رسته های شغلی و نوع شغل است.

به گفته معاون اشتغال وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی این سامانه هیچ وقت در هیچ دولتی سابقه نداشته است و برای اولین بار شفافیت ایجاد اشتغال را در دولت آیت الله رییسی در کشور داشتیم.

کریمی بیرانوند با اشاره به اینکه ایجاد شغل در سه مرحله راستی آزمایی می شود گفت:: پس از طی سه مرحله راستی آزمایی که 80 درصد پیامکی و 15 درصد تماس محور و 5 درصد حضوری است حدود 970 هزار شغل ایجاد و ثبت و در حدود بیش از 100 هزار مجوز هم استخدام در سال گذشته صادر شد که در مجموع بیش از یک میلیون و 50 هزار شغل ایجاد شد.

وی در بیان مشکلات کارآفرینان در کشور افزود: مشکل عمده کارآفرینان در کشور که قصد توسعه کسب و کار خود را دارند مشکل کمبود منابع مالی و اعتباری است اکنون اولویت ما در وزارت کار تثبیت اشتغال است بنابراین ممکن است در طرح های توسعه ای دچار غفلت شویم.

معاون اشتغال وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در سال جاری با تدابیری که سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد با همکاری وزارت کار خواهند اندیشید فکر می کنم اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *