حامی مادی و معنوی واحد‌های فناور هستیم

شتاب دهنده کسب و کار

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا به نقل از ایلنا ، پژوهشی و فناوری استان فارس، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس در حاشیه رویداد پل به خبرنگاران گفت: امروزه همگام با رشد روزافزون شکل‌گیری استارتاپ‌ها، واژه شتاب دهنده کسب‌وکار زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع تمام استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا در ابتدای کار خود با چالش‌ها و موانعی مواجه خواهند شد.

احمدرضا قاسمی با اشاره به اینکه شرکت پیشگامان بسیج بعنوان یک شتابدهنده موفق، حامی مادی و معنوی استارت‌آپ‌ها، هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان است، تصریح کرد: با شناسایی و رصد نیازهای فناورانه براساس زنجیره های ارزش استان، شناسایی و هدایت هدفمند صاحبان ایده و نخبگان به سمت حل نیازهای احصا شده توسط کارگروه های سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس صورت می گیرد.

معاون علمی سپاه فجر استان فارس با اشاره به اینکه پیشگامان با ماموریت تجاری‌سازی طرحها و محصولات دانش بنیان و همچنین مردمی سازی زیست بوم علم و فناوری مشغول فعالیت است، اذعان داشت: تلاش داریم سرمایه گذاران بخش دولتی و خصوصی را در حمایت های مادی و معنوی از صاحبان فناوری به منظور مرتفع کردن نیازهای استان و کشور تجمیع کنیم.

وی با بیان اینکه باید بروکراسی اداری را کوتاه کنیم، گفت: تجاری ‌سازی بخش مهمی از فرآیند نوآوری است و هیچ محصول فناوری جدیدی بدون تجاری ‌سازی امکان ورود موفق به بازار را ندارد. ایجاد بستر مناسب برای عرضه دانش و فناوری، علاوه بر فراهم کردن ارزش ‌های اقتصادی، منجر به رشد و توسعه اقتصادی نیز در جامعه می ‌گردد.

مدیر شرکت پیشگامان ادامه داد: لذا حمایت و توسعه از بازارهای واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان اهمیت بالایی دارد.

وی به منظور حمایت و پشتیبانی بهتر از واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان پیشنهاد داد: بانک جامع نیازمندی ها، واحد‌های فناور و سرمایه‌گذاران در استان فارس و جنوب کشور می تواند گامی مهم و تسریع کننده امور در حمایت و پشتیبانی از مجموعه های فناور باشد.

آیین اختتامیه رویداد ملی “پل” با حضور مسئولان و منتخبین ایده‌های برتر با همکاری سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس در هتل بزرگ شیراز برگزار شد./ساجده یخچالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *