طرح «صدف» با رویکرد توانمندسازی شغلی اجرا می‌شود

طرح صدف

 به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا به نقل از  خبرنگار مهر، پرفسور حسین شایقی عصر چهارشنبه در نشست هماهنگی برگزاری طرح «صدف» در اردبیل اظهار کرد: «صدف» مخفف صنعت، دانشگاه و فناوری است که برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در مسیر ایجاد فرصت‌های شغلی و ارتقای توانمندی آنها به صورت فراگیر اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: امسال ۲۰۰ نفر از تحصیل‌کردگان دانشگاهی در قالب این طرح هدف‌گذاری شدند تا با روش‌های نوین و اشتغال در ابعاد مختلف زمینه ورود آنها به بازار کار تسهیل شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل گفت: در قالب طرح «صدف» که توانمندسازی دانشجویان در حوزه کسب و کار را مورد توجه قرار داده، تلاش بر ارتقای اکوسیستم فناوری و نوآوری‌های جدید است تا گره به وجود آمده در سطوح مختلف رفع شود.

شایقی افزود: از ۲۰ اردیبهشت اجرای این طرح را با همکاری دانشگاه‌های استان در چهار فاز شاهد خواهیم بود که پارک علم و فناوری و پردیس‌های فعال در این حوزه یاریگر ما خواهند بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: به مدت ۶ هفته و در بیش از ۱۰۰ ساعت آموزش‌ها انجام می‌شود تا در سه مسیر فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بتوانند شغل آینده خود را تعیین کنند.

شایقی مدت زمان آموزش را ۱۰۰ ساعت اعلام کرد و ادامه داد: مسیر اول کارمندی، مسیر بعدی کارآفرینی و در نهایت ارائه آموزش‌های تخصصی با الگوهای شایسته نوآورانه است که می‌تواند بسترساز حرکت تحولی در حوزه اشتغال مؤثر باشد.

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل اضافه کرد: با توجه به اینکه در سطح جهانی عمده مشاغل به حوزه فناوری‌های نوین و بهره‌گیری از خلاقیت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هدایت شده، ما نیز در استان اردبیل باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این حوزه بهره بگیریم تا اشتغال مؤثر و پایدار برای نسل آینده رقم بخورد./سهیلا ربیعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *