وبینار آشنایی با چالش های فنی مدیریت محصول

وبینارآشنایی-با-چالش-های-فنی-مدیریت-محصول

توضیحات

یکی از چالش های مدیران محصول کار کردن با دولوپرها (developers) هست. تعامل و همکاری با دولوپرها به واسطه انگیزه و ویژگی های شخصیتی که این گروه دارند دارای پیچیدگی و ظرافت های خاصی است. تعامل با دولوپرها باید به نوعی انجام شود تا مانع از تاخیر در انجام پروژه و حتی شکست پروژه گردد.

دولوپر (developer) یا توسعه دهنده، فردی است که کار ساخت نرم افزار و برنامه های کاربردی را انجام می دهد. فرد دولوپر (developer) برنامه های کامپیوتری را نوشته، رفع اشکال و اصطلاحا دیباگ (debog) نموده و در نهایت آن را تست می کند. با کمی چشم پوشی می توان به جای دولوپر (developer) از کلماتی مانند برنامه نویس یا مهندس کامپیوتر نیز برای ارجاع به این شخص استفاده نمود.

مدیر محصول کسی است که استراتژی‌های سازمان، دانش فنی و علم شناسایی نیازهای مشتریان را با یکدیگر پیوند می‌زند تا محصولی کارآمد و ارزشمند تولید نماید. مدیران محصول باید روی بهینه‌سازی محصولات مختلف تمرکز کنند تا از یک سو به اهداف سازمانی دست یافته و منجر به درآمدزایی شوند و از سوی دیگر، نیازهای اساسی مشتریان را پاسخ مناسب بدهند. می‌توان گفت مدیر محصول در نقطه تقاطع کسب و کار، طراحی و فناوری قرار گرفته است.

وظایف روزانه مدیر محصول در یک محیط توسعه نرم‌افزاری یا سایت شامل ایجاد و اولویت‌بندی کارهایی است که باید توسط تیم توسعه انجام شود. جزئیات نحوه پیاده‌سازی این ویژگی‌ها بر عهده تیم طراحی و توسعه است. وظیفه مدیر محصول در پایان یک چرخه توسعه، تأیید انجام کارها است. تنها پس از تأیید وی، کار بر روی آن ویژگی رسماً خاتمه می‌یابد.

در این کارگاه به این موضوع می پردازیم که بعد فنی توسعه محصول چه جایگاهی در فرآیند مدیریت محصول دارد و یک مدیر محصول باید چقدر با مباحث فنی (A/B test, database,API) آشنا باشد. همچنین در تعامل با تیم فنی توسعه محصول چه چالش هایی وجود دارد و یک مدیر محصول چگونه می تواند چالش ها و تعارضات را مدیریت نماید.

سرفصل ها

  • یک مدیر محصول چقدر باید فنی باشد؟
  • ستاره شمالگان
  • اصطلاحات مهندسی نرم‌افزار Devops /API
  • وب اپلیکیشن
  • موبایل اپلیکیشن
  • معماری میکروسرویس
  • A/B test
  • مهارت‌های نرم پر ارتباط با تیم فنی

زمان برگزاری :

جلسه اول : چهارشنبه ۱۶ شهریور ماه از ساعت ۱۹ الی ۲۰:۳۰
جلسه دوم: پنجشنبه ۱۷ شهریور ماه از ساعت ۱۹ الی ۲۰:۳۰

برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این وبینار روی این متن کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *